Ani som netušil, akú odpoveď na nezodpovedanú otázku nájdem v práve vysielanom seriáli Poisťovňa šťastia. Mátalo ma totiž, čo je vlastne, či skôr, čo chce byť Kateřina Brožová.

Ani som netušil, akú odpoveď na nezodpovedanú otázku nájdem v práve vysielanom seriáli Poisťovňa šťastia. Mátalo ma totiž, čo je vlastne, či skôr, čo chce byť Kateřina Brožová. Speváčka, alebo herečka? Pričom sa netajím faktom, že mi nesedela ani v jednej úlohe. Mám totiž rád speváčky, ktoré sú skutočné baby a majú hlas. Pričom Brožová mi vždy prišla ako bábika, ktorá sa pri trochu väčšom teple rozpustí na lepkavý vosk. Priznávam tiež, že jej aktuálny album je prvý zo štyroch, ktorý som vôbec počul. Ako speváčku som ju síce zaregistroval v muzikáloch a mal som šancu ju vidieť a presvedčiť sa o tom, že je zakaždým niečo neidentické chýbalo.

Spomínaná Poisťovňa šťastia ma presvedčila v tom, že Brožová je vlastne taká česká Jennifer Lopez, snaží sa zaujať na viacerých miestach, no nikde nie je stopercentná. V seriáli ma zaujala rovnako čiastočne ako na svojom novom CD. Na platni je totiž dvanásť pesničiek, medzi ktorými sa dá hravo nájsť niekoľko skladieb, ktoré sa vryjú do mozgových buniek a istý čas bude po nich poslucháč bažiť. No zároveň sú tam pesničky, ktoré pôsobia veľmi rozpačito. Ako som spomínal, z môjho osobného pohľadu má Kateřina Brožová veľmi jemnučký hlások na to, aby ma zaujala.

Ibaže to by bol príliš subjektívny názor a priznávam, že keby som to bral iba z tohto pohľadu, tak by štvrté CD tejto speváčky – herečky bolo pre mňa absolútne zbytočné. Ibaže to nie je celkom tak. Kateřina totiž zvolila pri príprave svojho najnovšieho albumu pomerne jednoduchšiu cestu a až desať z dvanástich pesničiek si požičala z katalógu veľkých svetových hviezd. A to už je polovičný krok k úspechu, zvlášť, ak interpret siahne po hitoch, ktoré sa časom stali legendárnymi. A presne takéto skladby speváčka na album použila. A ak nie ste výlučným odporcom cover verzií, uisťujem vás, že si na tejto platni svoju srdcovku určite nájdete.

Samozrejme, v takomto prípade vníma celkový produkt úplne inak, než klasický pôvodný album českého interpreta. Keďže speváčka spieva relatívne známe skladby, zameral som hlavne na texty jednotlivých pesničiek. Osobne si totiž myslím, že ak už niekto zvolí cestu cover verzií známych pesničiek zo svetovej produkcie, mal by už následne dvojnásobne dbať na úroveň nových textov. A zas sa priznávam, že nemám rád formu, ktorú pred časom zvolil na svojom najnovšom albume Karel Gott  a to, že sa jeho autori textov snažili v maximálnej možnej miere prispôsobiť preklad skladby pôvodnému textu. V mnohých prípadoch tak vznikla nudná zlátanina. Autori, ktorých si na tvorbu pesničiek vybrala Brožová, išli úplne inou cestou, podľa mňa omnoho zmyselnejšou, dali si pri tvorbe piesní omnoho väčší priestor na vlastnú tvorbu a hoci je väčšina pesničiek o láske v rôznorodej podobe, zadarilo sa im. Na druhej strane, čo iné už možno uveriť Brožovej ako speváčke, než zamilované pesničky. A to i napriek tomu, že mnohokrát sú neskutočne presladené a nemajú nič spoločné s jej reálnym životom.

Dva texty si napísala samotná speváčka, dvoma prispela sestra Dary Rolins Jana Rolincová a v tomto prípade si dovolím tvrdiť, že nimi iba potvrdila svoje kvality, ktoré ešte z času na čas uvoľní na papier.

Hoci drvivú väčšinu pesničiek z Brožovej albumu hudobne z počutia poznáte, najznámejšími z nich sú bezpochyby skladby Jesus To A Child z repertoáru George Michaela a Hello od Lionela Richieho. U tej druhej a zároveň tiež u skladby Hard To Say I´m Sorry existuje ešte jeden problém a tým je samotný text. Hello mal v českom repertoári už Jiří Korn a niekoľko ďalších spevákov, tú druhú skladbu naspievala ešte v osemdesiatych rokoch Hana Zagorová. Obaja s dnes už nezmazateľnými textami. Každý ďalší nový text už následne vyznieva trochu smiešne. Na druhej strane sú však tieto tri skladby najsilnejšími pesničkami z platne. Ono je to veľmi zaujímavé, ale Brožovej veľmi dobre sadnú skladby, ktoré pôvodne spievajú chlapi, cíti sa v nich istejšia, než napríklad v pesničkách speváčok s veľkým hlasom. Baladu Jesus To A Child naspievala Brožová tak úžasne, že ju považujem za top pesničku albumu a verím jej v nej každé jedno slovo.

Suma sumárum z môjho pohľadu je jednoznačné. Kašlem na sexi fotky speváčky – herečky Kateřiny Brožovej v priloženom booklete. Ak si niekto kupuje album, platí za muziku a hudobné výkony. Tie technické sú na tejto platni výborné, hudobníci a aranžéri odviedli stopercentnú prácu. A to isté si dovolím tvrdiť i o samotnej speváčke. Ibaže to porovnávanie s Jennifer Lopez je stále na mieste. Presvedčila ma niekoľkými pesničkami a tie ostatné jednoducho nemusím. Tak ako nemusím Kateřinu Brožovú. To však neznamená, že si toto dielo nenájde svojho poslucháča, ktorý sa z platne zblázni. A nebude iba jeden. Tá platňa totiž stojí za povšimnutie. No milovať ju celú, je jednoducho utópia.

V každom prípade jej však zaradenie Poisťovne šťastia do vysielania slovenskej televízie Markíza určite nemálo pomôže i k úspechu na Slovensku. Tu je totiž Brožová v tejto oblasti stále iba priekopníčkou. No už teraz je jasné, že ani náhodou ju nemožno porovnávať s trabantom, ako jej výkon ohodnotil manžel Heleny Vondráčkovej.

Vydavateľstvo: Popron Music, 2006 (na Slovensku distribuuje Forza)
Celkový čas: 51:14

01. Já chci být jen tvou (Always You)