Skupinu v počiatkoch tvorili James Dean Bradfield (spev, gitara), Nicky Wire, pravým menom Jones (basgitara), Sean Moore (bicie) a Richey James Edwards (rytmická gitara) .

Skupinu v počiatkoch tvorili James Dean Bradfield (spev, gitara), Nicky Wire, pravým menom Jones (basgitara), Sean Moore (bicie) a Richey James Edwards (rytmická gitara) ... sa narodili na konci 60-tych rokov v Blackwood, Gwent (Walesskej baníckej komunite, ktorá nebola práve tým najlepším miestom na zabávanie sa). Ich osud bol poriadne nahnutý.

Manic Street Preachers (Manics) boli priateľmi už od detstva. Prvé gitary si James a Nicky kúpily v 1986tom a približne o dva roky neskôr začali vážne uvažovať o založení kapely. Keďže si boli vedomí toho, že ich nikto nebude ťahať z lokálnej scény, rozhodli sa pre frontálny útok a to priamo na Londýn. Boli ochotní spraviť čokoľvek aby na seba upútali pozornosť a tak napísali akýsi "manifest" plný citátov z literatúry a hesiel Marxa a Lenina, ktorý hovoril o totálnom chaose, revolúcii v hudbe, ktorý by nastal po prvom albume MSP. K listu priložili aj kazetu s prvým singlom Suicide Alley (vlastne úplnou prvotinou Nickyho textárskeho umenia bola skladba Aftermath 84 /ako odozva na banícky štrajk, ktorý tvrdo zasiahol tunajšiu komunitu/). V decembri 1993 utŕžili MSP tú najtvrdšiu ranu. Zomrel ich manažér, priateľ, člen "rodiny" Manics - Philip Hall - vo veku 34 rokov na rakovinu. Na znak úcty, kapela zrušila koncert v Brixton, a v Marci hrala na benefičnom koncerte organizovanom na podporu výskumu rakoviny. Celá kapela bola z tejto tragédie zničená, no najviac vplývala na psychiku Richeyho, a tým myslím prepad k alkoholizmu, anorexii a samoporanení. Posledná kvapka trpezlivosti pretiekla keď sa Richey dorezal rituálnymi nožami na turné v Bangkoku (1994). Po tomto incidente (už sa nedalo hovoriť o extravagantných výstrelkoch rockera) rodina, kapela, priatelia a aj samotný Richey priznali, že by sa mal obrátiť na pomoc špecialistov.
Richey teda odišiel na súkromnú kliniku a v tom samom čase (stále rok 1994) vyšiel skupine nový album "The Holy Bible", ktorý bol opäť menšou zmenou - punkové rytmy, temnejšia hudba, divné zvuky v pozadí a texty o holokauste, masových vraždách, anorexii, drogách.

Manics sa pomaly chystali na šnúru po USA, keď prišla druhá a skoro osudová rana pre kapelu. Zmiznutie Richeyho!! A ako k tomu došlo? James a Richey mali ísť ešte na nejakú tlačovku do USA predtým, ako tam začnú turné, ale pár hodín pred odletom z Londýna sa James zorientoval a zistil že Richey nie je vo svojej hotelovej izbe. Prvé hľadania nepriniesli žiaden efekt a našli iba pohodený pas a flaštičku od Prozaku v jeho byte (znamenalo to, že tam v ten deň musel byť). Začalo sa pátranie aj s pomocou polície, no stále bez efektu. Rodina dokonca napísala do tlače prosby (adresované Richeymu), aby dal o sebe vedieť. ...po dvoch týždňoch vyšlo oficiálne vyhlásenie polície, že sa našlo Richeyho auto v okolí mosta Severn , ktoré bolo známe ako miesto častých samovrážd. Rodina ako i kapela sa ale držia druhej teórie, že sa Richey usadil na neznámom mieste a zmenil totožnosť. Telo nebolo nikdy nájdené. Nie sú však ani dôvody prečo by Richey nemal byť mŕtvy.

V januári 1996 boli Manics v Normandii, kde pracovali na materiály, ktorý už v podstate formoval ich nový album "Everything Must Go". A už 15teho apríla vydali Manic Street Preachers monumentálnu skladbu - A Design For Life - ktorá sa okamžite vyšplhala v hitparádach na popredné miesta (2 miesto najlepšie umiestnenie) a ktorá sa stala najpredávanejším singlom v histórii MSP. Potom nasledovalo vydanie albumu Everything Must Go (20. máj 1996), ktorý takisto zasiahol prvé priečky v rebríčku albumov. Tento album v Anglicku nakoniec získal dve platinové platne a priniesol svetu tri skvelé "top ten" hity ako: Everything Must Go, Australia a Kevin Carter. V mnohých hudobných magazínoch bol tento album vyhlásený za naj-album roka a dokonca v roku 1997, vo februári, boli Manic Street Preachers na Brit Awards vyhlásený za najlepšiu kapelu a "Everything Must Go" za najlepší.

Presne tento album momentálne vychádza znova. Pri príležitosti desiateho výročia od jeho vydania vychádza jeho špeciálna reedícia v podobe 2 CD a špeciálneho DVD. Na albume nájdete okrem pôvodných skladieb, ktoré prešli kompletným remasteringom (očistením) i bonusy v podobe B strán singlov, live verzií pesničiek, či demo nahrávok doteraz nikde nezverejnených, ale tiež remixy a ďalšie zaujímavosti. Bonusové DVD prináša okrem dokumentu o skupine i ďalší zaujímavý materiál v celkovej dĺžke deväťdesiat minút.

Snáď ani netreba pripomínať, že ide o geniálny nosič, ktorý je plný unikátneho materiálu, na ktorý sa ani s odstupom deistaich rokov nedá zabudnúť. Jednoducho skvelé! Album vychádza v špeciálnom obale s veľmi obsiahlym bookletom.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2006