Dva roky si dali tvorivú pauzu a vydávali len platne plné najväčších hitov a koncertné nahrávky. Nový album síce sľubovali, no ich fanúšikovia si museli chvíľu počkať.

Dva roky si dali tvorivú pauzu a vydávali len platne plné najväčších hitov a koncertné nahrávky. Nový album síce sľubovali, no ich fanúšikovia si museli chvíľu počkať. No konečne sa dočkali. Hoci návrat to bude pravdepodobne dosť ťažký.

Nový album skupiny Horkýže Slíže sa volá Ukáž tú tvoju ZOO a každému, kto aspoň trochu vníma texty formácie, musí byť od počiatku jasné, čo sa skrýva za touto dvojzmyselnou frázou. Po vypočutí si textu je to však okamžite jasné.

Dobrou správou pre fanúšikov skupine je, že sa v podstate nič nezmenilo. I v roku 2007 prišli na rad dvojzmyselné, kvázi vtipné texty, s únosnou mierou vulgárnych slov, vsadených do momentov, keď sú hádam už aj očakávané. Horkýže Slíže pokračujú v zabehnutom trende, navážajú sa nielen do kolegov, ale i do spoločenského diania a srandu vnímanú svojským spôsobom prezentujú v podstate v každej zo sedemnástich skladieb.
Ich slovné spojenia sú opäť skvelé a bonusy v ich pesničkách sú vždy trefné a na mieste (Hare Krišna, Hare Rama, Jana Kirschner, Kirschner Jana), hoci sú nasadzované do tých najneočakávanejších miest, ktoré občas vyznievajú až od veci. Ak niekto prirovnáva Horkýže Slíže k českému Kabátu v jemnejšej podobe, hádam ani nie je ďaleko od pravdy.

Album Ukáž tú svoju ZOO síce neprináša nič nové, ale pobaví. Fanúšikov skupiny určite. Nájdu si tu presne to, čo od kapely očakávajú. Navyše teší fakt, že skupina po dvoch rokoch odluky od pôvodnej tvorby, neprišla s polhodinovým albumom, ale fanúšikom ponúka takmer až štyridsaťpäť minút muziky, ktoré vrcholia ďalšou peckou „spevokolovej“ hviezdy, bez ktorej by už Horkýže Slíže ani neboli Slížami, a ktorá celú platňu opäť zaklincuje na blahobytný vrchol.

K tomu možno prirovnať i dokonalú titulnú stranu bookletu, ktorá sa nesie v znamení dobre známej šialenosti tejto kapely. Tri úbohé zvieratká v šteklivých pózach (samozrejme, dve kozy a bobor – myslené obrazne a všetci dobre vedia na čo) urobia svoje ešte predtým, než si vôbec strčíte platňu do prehrávača.

V úvode som spomínal, že Horkýže Slíže budú mať ťažký návrat na scénu. A stojím si za tým. Dvojročná abstinencia nových nahrávok nepochybne urobila svoje a mnohí z fanúšikov už asi presedlali. Osobne som zažil šialenstvo okolo tejto kapely, no v tejto chvíli mám pocit, že tá davová psychóza mierne opadla. Je to však pravdepodobne iba otázka dobre vybraných singlov, pretože i na tomto albume si skupina zavarila na niekoľko úspešných singlov.

Pripravovaná šnúra i vystúpenia na letných festivaloch určite nebudú trpieť na nedostatok fanúšikov. A určite to nebude až také zlé, o čom svedčia i čísla predaja, ktoré sú po ár dňoch od uvedenia na trh príjemným prekvapením pre každú stranu. Či však fanúšikovia dajú po vypočutí prst nahor, alebo opačným smerom, to ukáže až čas. Po niekoľkých vypočutiach si tohto projektu však môj prst vystreľuje jednoznačne smerom hore. V svojom žánri naozaj vydarený projekt.

Vydavateľstvo: Monitor / EMI, 2007
Celkový čas: 44:49

01. Já žeru kvítí