Zastav sa na moment. Aj tak by sa dal veľmi jemne preložiť názov najnovšej platne 39-ročného speváka Alejandra Sanza. Je mi jasné, že v našich zemepisných šírkach nie je príliš známy a nebyť minuloročného hitu Shakiry La Tortura, v ktorom hosťoval, tak jeho meno by bolo na našej hudobnej scéne ešte asi dosť dlho utajené, prípadne známe len hudobným fajnšmekrom.

Zastav sa na moment. Aj tak by sa dal veľmi jemne preložiť názov najnovšej platne 39-ročného speváka Alejandra Sanza.

Je mi jasné, že v našich zemepisných šírkach nie je príliš známy a nebyť minuloročného hitu Shakiry La Tortura, v ktorom hosťoval, tak jeho meno by bolo na našej hudobnej scéne ešte asi dosť dlho utajené, prípadne známe len hudobným fajnšmekrom. A to by bola škoda.

Ja osobne si na neho spomínam ako na sladkého chlapca, ktorý pred niekoľkými rokmi na nejakej nemeckej stanici spieval sladučký zamilovaný hit. To je však už dávna minulosť. Veľkým plusom Sanza totiž je, že čo platňa, to iný žáner. A zvlášť v jeho prípade to nie je kvôli tomu, že by sa stále hľadal a nevedel sa usídliť v jednom žánri, ale preto, že je chlapec všestranný a ide mu dobre na viacerých poliach.

No, chlapec. Sanzovi tiahne na štyridsiatku, hlas má ako prepitý sedemdesiatnik a v hudbe určite nepovedal posledné slovo. El Tren De Los Momentos po predposlednom takmer džezovom projekte prichádza opäť s niečím novým a je výnimočný.
Sanz sa na svojej novej platni vracia prostredníctvo desiatich pesničiek do obdobia príjemných popových vecí, ktoré však v roku 2007 nabrali rockovejší nádych. V jemných baladách síce dominuje klavír, no v rýchlejších pesničkách nastupujú bicie a gitara. Je však úplne jedno o akú skladbu ide. Sanz je totiž tak výborný interpret, že sa dokáže nájsť v akejkoľvek polohe a poslucháč mu to jednoducho zožerie.

A je úplne jedno, či doslova kričí v pesničke Se Molestan, kde ho navyše sprevádza i fantastický ženský zbor, a do ktorej sa mu podarilo namiešať niekoľko hudobných žánrov, alebo ťahá ako sladký med, na ktorý bez mihnutia oka sadajú osy v podobe krásnych žien. Album je hudobne vzácne vyrovnaný, pomalé skladby sa striedajú s tými dravejšími a každá niečím prekvapí a očarí zároveň.

Alejandro Sanz má toho na svojom konte viac než dosť. Zo svojich platní sa mu podarilo vytlačiť neuveriteľných dvadsaťjeden hitov na vrcholy hitparád na celom svete. Debutoval v roku 1991 albumom Viviendo Reprisa a so svojou štvrtou platňou Mas sa mu podaril nezvyčajný rekord, keď s ňou okupoval hitparády neuveriteľných 67 týždňov. Dodnes predal dvadsaťjeden miliónov albumov a viac ako dvestokrát získal platinovú platňu. Spieva výhradne po španielsky a darí sa mu. Ak by ho niekto chcel porovnávať s trojicou Ricky Martin, Enrique Iglesias a Marc Anthony, ktorí sú známi aj v našich zemepisných šírkach, tak nepochodí.

Hudobne by síce možno bolo možné týchto pánov zlúčiť, no Alejandro Sanz vie na rozdiel od nich skutočne spievať, má geniálny netuctový hlas, vo svojej muzike dokáže bravúrne zmiešať niekoľko hudobných žánrov a vyčarovať z nich nekopírované hity. To, že je navyše i sympatický, je už iba čerešňa na torte. Pretože tvorba tohto pána je najmä o muzike. Tak len ostáva veriť, že konečne nastal čas privítať ho i v našom éteri.

Vydavateľstvo: Warner Music, 2007
Celkový čas: 40:18