Svet sa valí. Slash hrá na gitare ako o život a Scott Weiland spieva tak, akoby chcel z cesty odsunúť všetkých britských dorastencov. Fakt, že Velvet Revolver trošičku poľavili vo svojom zvuku vôbec neznamená, že by to bolo horšie, než doteraz.

Svet sa valí. Slash hrá na gitare ako o život a Scott Weiland spieva tak, akoby chcel z cesty odsunúť všetkých britských dorastencov. Fakt, že Velvet Revolver trošičku poľavili vo svojom zvuku vôbec neznamená, že by to bolo horšie, než doteraz. Počúvanie ich nového albumu Libertad vám prinesie minimálne toľko radosti ako hudobníkom nahrávanie nového materiálu.

Veteráni hard rocku mali tri možnosti. Kľudne sa mohli zopakovať a nahrať niečo podobné, s čím prichádzali doteraz. Mohli však tiež za sebou spáliť mosty a pokúsiť sa ešte o akúsi revolúciu. Je však celkom možné, že na oboch cestách by ich postretol iba výsmech. Našťastie sa vybrali treťou cestou a svoje staré telá odeli do nového, silno vybíjaného kroja. Správna voľba, pretože počúvanie Libertad tak nikoho neunaví, neznechutí a nebude mu smiešne. Libertad by sa dal kľudne označiť ako mladší brat albumu Contraband, veľmi chce ochutnať všetko, čo mu ponúka svet, je rodinne založený, avšak na vlastnej koži chce okúsiť, že oheň páli a voda je mokrá.
Libertad je, ako sami hudobníci tvrdia, iný druh energie a kto si myslel, že Libertad sa pokúsi o oživenie bájneho Fénixa (mysliac tým umierajúci žáner hard rocku) z popola, bude trochu sklamaný. Slash tu hrá trochu inak ako v časoch svojej najväčšej slávy a tak sa nechystajte na žiadny nový November Rain, či Paradise City. Velvet Revolver primerane manifestuje svoju voľnosť, kapela si zjavne robí to, na čo má chuť a bavia sa pritom. A hoci tejto platni možno naozaj niečo málo vytknúť, v celku pôsobí ako veľmi vyvážený, kvalitný a chutný celok, ktorý si môžete naplno užiť.

Možno sa vám bude pri tak zabehnutej kapele zdať, že niektoré hudobné rífy, ktoré na platni ponúkajú, ste už niekde počuli. Začiatok She Mine znie akoby vybratý z pesničiek formácie Audioslave, rytmika a punkové zvuky v Get Out The Door zas pripomínajú stopercentný Offspringe, ale aj napriek tomu, tieto pesničky máte jednoducho chuť počúvať. Užijete si to s každou nadchádzajúcou skladbou. Snáď až na záver, vláčnu baladu Gravedancer, ktorá do celkového konceptu albumu akosi vôbec nezapadá, už len preto, že znie akosi príliš americky, country.

Hoci závan času značne poznačil celú päťku hudobníkov, ktorí s pribúdajúcim vekom akoby akosi mäkli, a hoci v ich tvárach vidieť, že s užívaním čohosi nie moc liečivého ich porazí iba Keith Richards, tak po vypočutí si albumu Libertad je jasné, že Velvet Revolver vás stále dokážu zabaviť výbornou muzikou.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2007
Celkový čas: 51:52

01. Let It Roll