Prvý sólový album, ktorým sa (dnes už je jasné, že iba na čas) rozlúčila s domovskou formáciou Eurythmics, vydala ešte v roku 1992 pod názvom Diva.

Prvý sólový album, ktorým sa (dnes už je jasné, že iba na čas) rozlúčila s domovskou formáciou Eurythmics, vydala ešte v roku 1992 pod názvom Diva. Na ten ďalší čakali jej priaznivci ďalšie tri roky a ostali zaskočení, nakoľko sa odklonila od komercie doby. Neuveriteľne dlhú, osemročnú prestávku (samozrejme, treba do nej zarátať znovuzrodenie kapely Eurythmics, čo znamená, že nesedela doma so založenými rukami) si vybrala na prípravu albumu Bare z roku 2003, na ktorý si (ku všetkej úcte k nej) dnes spomenie iba málokto. Avšak napriek tomu, že ani jej aktuálna novinka nemá nič spoločné s komerciou, po ďalších štyroch rokoch si dovolím tvrdiť, že diva Annie Lennox vydala album, na ktorý sa nezabúda.

Za pätnásť rokov jej sólovej kariéry si totiž jej fanúšikovia uvedomili, že hit Why?, či titulná skladba k filmu Dracula boli skôr odbočkou v jej tvorbe, než priamou cestou, ktorou by sa chcela uberať. A preto sa určite neurazí, ak niekto nazve skladbu Dark Road prvoplánovým hitom, zvlášť, ak si ten človek uvedomí, že na ďalší taký by na tejto platni čakal márne. Annie Lennox je päťdesiatnička, ktorá sa za svoj vek nemusí hanbiť a kde tu pretŕčajúci šedivý vlas na jej hlave pôsobí, napriek všetkému, sexi. V hudobnej mašinérii toho povedala už toľko, že nemá potrebu podliehať možným tlakom vydavateľa a pripravovať a vydávať prvoplánové hity.

Dark Road sa možno tak zrodil, čo by znamenalo, že by to bola náhoda a keďže vydavateľstvo nemalo príliš veľa možností na výber úspešného singlu, vybralo práve túto pesničku. Možno tam aj bol nejaký tlak a možno si speváčka jednoducho uvedomila, že takúto pesničku jednoducho potrebuje. A keď si z toho všetkého zoberieme trošku a spojíme to dohromady, vznikne pre rádiá prijateľný hit, za ktorý sa nemusí hanbiť ani nekomerčná speváčka, akou Annie Lennox bezpochyby je. A tak len mávne rukou a s úsmevom na tvári ponúka fanúšikom desiatku ďalších pesničiek.

A tie prekvapujú, šokujú, mrazia, dýchajú, majú svoju dušu, svoj život, sú natoľko dokonalé, až sa niekomu môžu zdať sterilné, avšak ak sa poslucháč dobre započúva, cíti, ako z nich Annie Lennox doslova dýcha. Toto je totiž jej spoveď. Očista, ktorú nemala potrebu vyrapotať farárovi v zaprdenej sakristii, ale chutne, s kusom veľkého umenia a hudobného cítenia sebe vlastnému ju naservírovať svojim poslucháčom, ktorí po nej chňapnú ako hladní vlci. A treba dodať, že sa určite nasýtia.

Annie Lennox vo svojich nových jedenástich pesničkách namiešala niekoľko na prvé počutie nezmiešateľných hudobných žánrov. Nájdete tu rock, funk, elektroniku, no tiež famózny klavír, prostredníctvom ktorých nepodáva výpovede o rozpálených lýtkach, ale hodnotné príbehy dozretej ženy o samote, hádkach, vojne, i AIDS. Nestráviteľné pre dnešného lenivého poslucháča? Možno, avšak Annie Lennox je natoľko drzá, že si to môže dovoliť. Je dokonca natoľko drzá, že si trúfa odkryť svoje sny o folkovej platni, o platni s tanečnou elektronickou hudbou, či o platni plnej latinskoamerických rytmov. Možno tam by vypotila nejaký prvoplánový hit. Avšak zatiaľ ho nepotrebuje, pretože jej priaznivci očakávajú presne to, čo prináša na svojej novej, dokonalej platni.

Pre hľadačov senzácií, alebo vtipných príbehov, kladiem dôraz na skladbu Sing, ku ktorej nahrávaniu si Annie Lennox prizvala také hviezdy ako Madonna, Pink, Dido, Shakiru, Celine Dion a mnoho ďalších. Výsledok? Krásavice v pesničke takmer ani nepočuť. „Anča“ jednoducho nepripustila, aby zbor prespieval jej dokonalý hlas.
Pre fanúšikov speváčky vychádza album zabalený do unikátneho bookletu vo verzii dvojCD, pričom na tom druhom nájdete komentár speváčky k platni, video k pilotnému singlu a ďalšie prekvapenia.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2007
Celkový čas: 46:59