Začiatok roka je už tradične obdobím všelijakých rekapitulácií, a tak som si dovolil siahnuť aj ja do histórie videoklipov. Nie tak dávnej, no napriek tomu presahujúcej rok 2007.

Začiatok roka je už tradične obdobím všelijakých rekapitulácií, a tak som si dovolil siahnuť aj ja do histórie videoklipov. Nie tak dávnej, no napriek tomu presahujúcej rok 2007. Videoklip, ktorý dnes predstavím je ešte z roku 2006 a má jednu zvláštnosť. Nakrúcal sa totiž v Bratislave.

Gianna Nannini bola svojho (rozumej predrevolučného) času jedným zo západných hudobných produktov, ktorý mal prístup aj do nášho éteru. Zatiaľ, čo speváčka úspešne valcuje hitparády doma v Taliansku, Švajčiarsku, Francúzsku, či Rakúsku, u nás doma jej vydavateľ dal stop už pred nejakými štyrmi – piatimi rokmi.
Práve vtedy totiž vyšiel jej album Aria, ktorý sa na náš trh dostal s polročným oneskorením od regulárneho vydania v Taliansku a potom utrum. A to už stihla Gianna Nannini vydať tri ďalšie sólové albumy, jeden z nich dokonca vo verzii s DVD, jeden soundtrack k filmu a na záver minulého roka sa fanúšikom pripomenula dvojalbumom najväčších hitov GiannaBest, ktorý sa samozrejme, na náš trh opäť nedostáva. Na jar budúceho roka štartuje ikona talianskej populárnej hudby domáce Best Tour, ale to sú aktivity, ktoré (z môjho pohľadu nepochopiteľne) úspešne míňajú naše teritórium.

A možno aj vďaka tejto anonymite si Gianna Nannini vybrala pre nakrúcanie videoklipu k pesničke Sei Nell´anima Bratislavu. Bohužiaľ, nikým nepozorovaná, nikým neznáma, nakrúcala pasáže pocitovo náročnej pesničky v zasneženom sade Janka Kráľa a následne v starých domoch starého mesta, či na hrade v hlavnom meste.
Silný emotívny príbeh slepeckej dvojice je nielen spievaným príbehom, ale speváčka ho nádherne predostiera a formou veľmi silného, mimochodom, takmer čiernobieleho videoklipu, ktorý v absolútnej anonymite vznikal v Bratislave.

Na speváčkiných internetových stranách nájdete aj odkaz na agentúru, ktorá videoklip realizovala, avšak, keď sme sa snažili dopátrať, ako to všetko prebiehalo, prečo sa nakrúcalo práve na Slovensku, či aká bola Gianna, odrazu nebolo kompetentného, ktorý by sa k tomu vyjadril. A to zdôrazňujem, že som sa o to snažil krátko po premiére videoklipu, ktorý šokoval svojimi exteriérmi.

Možno teda iba konštatovať, že na bravúrnu hudbu a spev talianskej rockerky Gianny Nannini vznikol v Bratislave fantastický videoklip, ktorý si však bohužiaľ pozrie iba niekoľko zasvätených. Aj preto som sa rozhodol na začiatku roka poukázať práve na toto skvelé video, ktoré by snáď mohlo byť prvým krokom k ozrejmeniu faktu, že Gianna Nannini bola na Slovensku kedysi vskutku žiadaná a známa. Návrat nielen vo forme videí, či platní, ale trebárs aj na koncertné pódium, by vôbec nebol od veci.