Známa speváčka a porotkyňa Česko-Slovenskej SuperStar Dara Rolins nevydáva albumy ako na bežiacom páse a keď už k tomuto výnimočnému aktu dôjde, je okolo toho vždy veľký rozruch a nezriedka aj pobúrenie. Už keď k aktuálnej novinke Stereo zverejnila bookletové fotky, padli sánky aj tým menej prudérnym osobám. A nielen na obale šla Dara takmer donaha.

Ísť s kožou na trh a neskrývať sa za viaczmyselné metafory chce odvahu. O to viac, ak ide o náš materinský jazyk, v ktorom každé zle použité slovo môže vyznieť kostrbato a nepoeticky. To, čo si ako prvé začnete uvedomovať už od úvodnej piesne Stále dokola, je práve uveriteľný jazyk, ktorý vie Dara obratne používať. Bez neho by väčšia časť albumu Stereo skĺzla do šedého popového priemeru, pretože by ste sa nad ním vôbec nemuseli zamýšľať.Dara sa obklopila zvučnými menami (Mike Trafik, Marián Čekovský,Tomi Popovič), ale tým hlavným, kto najviac priložil ruku k dielu, aby "zachránil zadok" jej novému albumu je Mark Davies alias Markee Substance z britskej kapely Kosheen. Vďaka moderným kompozíciám skladieb Start SomethingYou Owe Me alebo Naskoč a leť a vplyvu súčasného svetového popu možno o albume povedať, že aj hudobne presahuje domácu scénu.

Dara Rolins sa rozhodla svoje emócie vyspievať aj pomocou coververzií. Help Me od Joni Mitchell a Eye In The Sky od Alan Parsons Project dostali veľmi príjemné aranžmány, no s počúvateľnosťou Darinej angličtiny je to už o čosi horšie. K zaujímavým spoluprácam patrí aj duet s Danom Bártom Otázky, kde Dara ukáže silu svojho spevu a s Bártom si kvalitne sekundujú v žensko-mužskom rozhovore.

Za pozornosť určite stoja aj nastolené hity s komerčným potenciálom, a to Nebo, peklo, raj s Tomim Popovičom, ktorá celé mesiace znela z prvých priečok rádií a najnovšie aj Fóbia opäť z dielne Marka Daviesa. No a ten, kto by sa chcel opäť raz pozastaviť nad heslom "sex predáva", nech si pozrie videoklip k tomuto songu.

Od vyzretých piesní, kde je na prvom mieste emocionálna spoveď, však niektoré kúsky na albume skĺznu do väčšieho či menšieho omylu. Slap My Ass v spolupráci s Robom Pappom je hudobne síce svetový štandard, avšak text je lacný a jeho príťažlivosť sa má zjavne zakladať na sexuálnom podtóne. To už tu tuším raz bolo... Pýtam sa tiež sama seba, čo by bolo, keby nebol v piesni Čo by bolo keby taký strašne zlý rap, aký v ňom Dara predvádza. Jediná vec, nad ktorou sa človek dokáže povzniesť, je azda len uvedomelý text plný životných právd, no to nestačí.

Album Stereo treba evidentne počúvať tak trocha stereo. Na jednom uchu angličtina, na druhom slovenčina a tam niekde skĺbiť výborný zvuk a svetovú kvalitu, ale občas tiež samoúčelnosť a nejednotnosť. Nemožno však poprieť, že už teraz je to jeden z najintímnejších a najvýraznejších počinov Darinej kariéry.
Dara Rolins a Tomi Popovič - Nebo, peklo, raj

Dara Rolins – Stereo
(Sony Music/Bonton, 2011)