Prvý album skupiny Walter Schnitzelsson s názvom Fever predstavuje na slovenské pomery výnimočnú nahrávku. Energický rock'n'roll, pesničky o odvahe, láske a dobrých parties - to všetko a navyše kus tanečnej horúčky sa podarilo mladým muzikantom pretaviť na debut, ktorý je dôkazom, že mladé trio to má našliapnuté viac než dobre.

Prvá dlhohrajúca platňa Walter Schnitzelsson je celá v angličtine, no ako ukázalo už debutové EP Mother (2012) mladej kapele svetový jazyk naozaj pristane. Jej členovia totiž patria ku generácii, ktorá už s angličtinou takpovediac vyrastala. Výsledok pôsobí prirodzene a keby niektorá zo skladieb bola v materinskom jazyku, celistvosť nahrávky by tým zrejme utrpela. Dôležitý je tiež fakt, že nejde o kolekciu narýchlo pozliepaných nápadov - WS svoje skladby už dlhší čas testovali ohňom na koncertoch. Vždy, keď som mala možnosť ich vidieť, bolo cítiť, že si publikum dokážu získať už po prvých pesničkách bez ohľadu na to, či bolo znalé ich tvorby.

Album Fever si nenesie žiaden nános, celkovou atmosférou je slobodný a mladý, no hudobne i textovo pôsobí dospelo a rozvážne. Vyvážená nahrávka sa vyhýba slabým miestam - cieľavedome zabáva poslucháčov od prvej skladby a nepoľavuje až do konca. Hneď prvá skladba Last Round Fake otvára playlist albumu v sviežom tempe a poslucháčovi naznačuje, že nudy sa báť rozhodne nemusí. Nasleduje aktuálny, v poradí druhý singel Lion, ktorý je trochu komplikovanejší. Vokál Jozefa Rezníka je tu najvýraznejším nástrojom a skladbe dodáva tú správnu atmosféru aj záverečné gitarové sólo.

Album po inštrumentálnej stránke prináša príjemné prekvapenia, ako napríklad husľový sprievod v povznášajúcej piesni Endless Game alebo menej používanú tubu, či zvuky zvonkohry v Blind Love, ktoré pripomínajú hudbu Yanna Tiersena z filmu Amélia z Montmartru. Práve duet s Emou Garajovou Blind Love je najpomalším a jedným z najkrajších kúskov na albume.

Singel, ktorý reprezentuje, ale neprezradí všetko

Na nahrávke Fever sa nachádza desať skladieb, z ktorých väčšina má hitový potenciál. Napriek tomu bola jednoznačne najlepšou voľbou na pilotný singel skladba This Night’s Fever. Práve vďaka energickej tancovačke so silným refrénom a úžasnou energiou sa očakávania spojené s albumom vyšplhali na vyššiu úroveň a o kapelu sa začalo zaujímať ešte viac ľudí.

Dobrou správou je, že fanúšikovia, ktorí si zamilovali jej sviežosť a melodickosť, nájdu na albume podobne chytľavých skladieb viac. Fever je veselý a dynamický album - cítiť z neho nefalšovanú radosť z hudby, ktorá preskakuje z pesničky na pesničku a nahrávka pôsobí veľmi pozitívne. Jedným z najvýraznejších momentov je Your Little Victory, s ktorou sa Walter Schnitzelsson prezentovali na Hlavnej stanici v Bratislave v rámci projektu Hudba mesta.

Kapela na svojej prvotine našťastie neskĺzla do rokenrolovej monotónnosti. Punkovo rozruší hladinu napríklad Cut Your Hair s úplným bláznovstvom v záverečnej časti skladby, ale zaujímavo znie aj Million Years s jemnými elektronickými prvkami. Práve táto skladba je jedinou zo spomínaného Mother EP, ktorá sa na album dostala. Hit Mother a pieseň Keep Me Goin teda ostali mimo, no albumu to neuškodilo. Tanečnú horúčku od Walter Schnitzelsson uzatvára ďalší adept na singel - The City That Sleeps Well, po ktorom zostáva dobrý pocit z celej nahrávky a chuť pustiť si ju znova.

Trojica hudobníkov Jozef Rezník (spev, gitara), Jakub Joštiak (basa) a Miroslav Michale (bicie) nahrala album, ktorý je zameraný predovšetkým na mladších poslucháčov, no zároveň je aj pre ostatných odkazom, že to so slovenskou hudobnou omladinou vôbec nie je zlé. Vydarený debut kapele zaručí nielen pokračujúci úspech na koncertoch, ale skladby z neho sú (alebo by boli) príjemným spestrením aj v éteri. Vzhľadom na pestrosť vplyvov a originálny zvuk bude tiež zaujímavé sledovať, akým smerom sa bude Walter Schnitzelsson profilovať ďalej.

TIP: Skladby z albumu Fever zahrá kapela už dnes večer na krste skupiny Billy Barman, ktorý budeme vysielať naživo z bratislavského MMC. Viac info o live streame

Walter Schnitzelsson – Fever
(Slnko Records, 2013)