Pred dvoma rokmi spôsobil projekt Finally slušné zemetrasenie na domácej hudobnej scéne. Fusion zoskupenie okolo multiinštrumentalistu a producenta Eugena Botoša vtedy vydalo album Final Definition, na ktorom hosťovali A-čkové mená funkovej a jazzovej scény. V rovnakom období Botoš zabodoval v slovenskom éteri so skladbou Beautiful Dreamer pre Majka Spirita.
Viac o koncertoch: Nová hudobná akcia prinesie niečo, čo tu ešte nebolo. V apríli zavíta do troch miest
Ako ochutnávku atmosféry, ktorá čaká návštevníkov na koncertoch, Eugen Botoš a Finally predstavujú svoj nový videoklip. Nakrútili ho k skladbe Rhythm Fantastique, ktorá vyšla na spomínanom album Final Definition ako spolupráca so svetoznámym americkým spevákom Brianom McKnightom.
Pieseň i videoklip vznikali v slávnom štúdiu Westlake v Los Angeles, ktoré sa preslávilo ako domovské nahrávacie štúdio Michaela Jacksona. Na nahrávke sa okrem kapely Finally v zložení Eugen Botoš (klávesy), Robert Vizvári (basgitara) a Martin Koleda (gitara) spolupodieľal aj jeden z najlepších bubeníkov na svete Dave Weckl. O dychovú sekciu sa zase postarali členovia legendárnej kapely Earth Wind and Fire a koproducentom a textárom songu je Preston Glass (Whitney Houston, Natalie Cole).
Skutočný muzikant rieši len dobré a zlé
"Musím priznať, že na začiatku som nemal guráž osloviť tohto pána na spoluprácu, bol pre mňa naozaj nedostupný," spomína Botoš na obdobie pred spoluprácou s McKnightom. Odhodlal sa k tomu, až keď mu pomohol bývalý manažér Ján Kulhánek. "Treba si uvedomiť, že Brian McKnight má na svedomí zrod sólovej kariéry Justina Timberlakea. Stevie Wonder sa vyjadril, že McKnight je jeho nástupca. Brian má spolupráce s Christinou Aguilerou, Mariah Carey, Celine Dion, Quincy Jonesom či Boyz 2 Men... Bol 16-krát nominovaný na ocenenie Grammy," vyrátava slovenský multiineštrumentalista úspechy svojho kolegu spoza veľkej mláky, ktorý ho však príjemne prekvapil, keď s ponukou na spoluprácu bez váhania súhlasil.
"Skladbu som poslal jeho manažérovi, ktorý mu ju preposlal na vypočutie. O tri dni prišla od Briana odpoveď o tom, ako sa mu song veľmi páči a ide do toho. Vzápätí som oslovil bubeníka Davea Weckla, aby mi nahral bicie. Pýtal sa ma, či ich chcem nahrať jednoduchšie komerčne alebo virtuózne. Samozrejme, že som mu povedal, že nechcem komerčné hranie, ale virtuózne latino bicie. Keď sme prišli do štúdia v Los Angeles, Brianov agent prišiel skôr, vypočuť si, ako znie podklad. Keď si ho vypočul, zapochyboval, či bude Brian súhlasiť s verziou so živými bicími nástrojmi. No samozrejme keď sme to pustili Brianovi, povedal jednoznačne, že tam musia byť živé bicie a že sa mu to veľmi páči. Vtedy som si uvedomil, že keď je niekto 'skutočný' muzikant, nerieši veci typu 'komerčné', 'nekomerčné', ale len dobré a zlé..."
Réžiu autentického videoklipu zo svetoznámeho štúdia Westlake Botoš zveril mladému slovenskému filmárovi Samuelovi Hindymu. Videoklip spolurežíroval americký filmár Simon Firsht (Casino Royale, Wonder Woman). "Mako Hindy sa s ním osobne poznal a poprosil ho, aby nám prišiel natočiť klip. Veľká vďaka patrí aj jemu!" vysvetľuje Eugen Botoš. Rád by nakrútil klipy ešte k niekoľkým skladbám z aktuálneho albumu. "Mal som plány natočiť videoklipy aj k skladbe Fly s Angelou Johnson a s Dionne Warwick - Symphony of Broken Hearts. Všetko je vo hviezdach, možno sa to podarí," dodáva.
Informácie pre Hudba.sk poskytla Adriána Čahojová z agentúry Soul for Show. Tlačovú správu sme upravili.
Foto: Mako Hindy