Hlavné pódium Pohody dlhé roky nieslo názov Bažant Stage a vystúpili na ňom niektoré z najväčších hviezd v histórii festivalu ako Lou Reed, Kraftwerk, Nick Cave, Björk, The xx, Portishead, Manu Chao, Pulp, Scissor Sisters, Fatboy Slim, The Streets, Basement Jaxx, Wu-Tang Clan a mnohí ďalší. Od tohto roka sa najznámejšia a najväčšia pivná značka na Slovensku na Pohodu vráti a hlavné pódium festivalu bude niesť názov Zlatý Bažant Stage.

Návrat najvýraznejšieho partnerstva v rámci slovenských hudobných festivalov bol odhalený vo štvrtok (10.4.) popoludní na tlačovej konferencii na najvyššom poschodí budovy Nivy Tower. Ich prvá veľká spolupráca trvala 14 rokov, počas ktorých Pohoda vyrástla z lokálneho festivalu na medzinárodne oceňované multikultúrne podujatie. Ako hovoria zástupcovia hurbanovského pivovaru aj samotný riaditeľ Pohody Michal Kaščák, nejde len o návrat, ale o "nový príbeh postavený na dôvere, rešpekte a spoločnej vízii a hodnotách".


* Viac ľúbivých vyjadrení, ktoré to celé pekne marketingovo zaobaľujú, nájdete nižšie. Zrejme každému je však jasné, že Zlatý Bažant vie Pohode v prvom rade priniesť viac peňazí ako predchádzajúci pivný partner, s ktorým sa podľa Kaščákových slov rozišli v dobrom. Vzhľadom na tohtoročný nabitý lineup sú partnerstvá s najväčším firmami pre festival kľúčové, nielen v tomto ročníku ale najmä do budúcnosti. A keďže v tomto prípade nejde len o jednotku na slovenskom pivnom trhu, ale aj o rokmi overenú spoluprácu, toto partnerstvo absolútne dáva zmysel.

Na včerajšej tlačovke ho štrngnutím s čerstvo načapovaným pivom symbolicky spečatili marketingová riaditeľka spoločnosti Heineken Slovensko Wendy Van Sante a Michal Kaščák, ktorý svoj trojdecový krígeľ – tiež symbolicky – s veľkou chuťou vypil na ex. Nech teda Pohoda z tohto staronového partnerstva vyťaží čo najviac. *

Wendy Van Sante a Michal Kaščák si štrngli Zdroj: PR

Značka Zlatý Bažant bola spätá aj s úplne prvým ročníkom Pohody v roku 1997. Ako generálny partner sa stala jej súčasťou v roku 2002, teda dva roky predtým, než sa z Výstaviska pod Sokolicami presťahovala na trenčianske letisko. Spoluprácu ukončili po vzájomnej dohode v roku 2015, kedy sa z Bažant Pohody opäť stala len Pohoda. Počas nasledujúcich deviatich rokov bol stabilným partnerom Pohody banskobystrický pivovar Urpiner, s ktorým festival prežil niektoré z najťažších ročníkov vo svojej histórii vrátane pandemických rokov a ročníka 2024 poznačeného ničivou búrkou.

"Sme hrdí na to, že sme sa stali súčasťou príbehu značky Urpiner. Obdivujeme, ako ju súčasní majitelia vybudovali, počas rokov spolupráce sme mali možnosť vidieť zblízka ich nadšenie pre pivo, ale aj pre slobodnú kultúru. Naša spolupráca sa končí, ale ostávame priateľmi a vzájomnými fanúšikmi a to je úžasný výsledok," povedal Michal Kaščák. "Po celý čas šlo o mimoriadne príjemnú a profesionálnu spoluprácu, čoho dokazom sú aj silné priateľstvá medzi členmi a členkami jednotlivých tímov, ako aj to, že sa lúčime v dobrom a navzájom si prajeme len to najlepšie."

Pohoda 2015 Zdroj: Lucia Ohrádková

Staronový partner Zlatý Bažant prinesie na Pohodu okrem množstva bežných výčapných miest aj dve veľké pivné zóny so širokým výberom pív od klasických ležiakov, cez tankové pivo, až po špeciály a kraftové pivá značky Bradáč. Chýbať nebudú ani radlery či cider Strongbow z portfólia pivovaru.

"Toto partnerstvo má váhu, pretože nejde len o pivo na festivale. Je to návrat, ktorý niečo znamená. Ukazuje, že aj silná značka môže zostať autentická, keď to myslí úprimne. Zlatý Bažant je značka, ktorá spája ľudí a ako skutočná ikona predstavuje to najlepšie, čo na Slovensku máme. Keďže sa tento rok vraciame späť k našim základom, toto partnerstvo je prirodzeným a zmysluplným návratom. Zlatý Bažant sa vracia ako partner, ktorý chápe, že Pohoda nie je obyčajný festival – je to komunita, atmosféra a kultúrny postoj. Sme radi, že môžeme aktívne prispieť k spájaniu ľudí," vyjadrila sa Wendy Van Sante.

"Sme radi, že sa Pohoda a Zlatý Bažant opäť spájajú. Zlatý Bažant stál už pri prvom ročníku festivalu, neskôr sme spolupracovali 14 rokov, počas ktorých festival narástol do súčasnej podoby. Vieme, že sa môžeme oprieť o kvalitnú značku a profesionálny servis, to všetko posilnené veľkou dávkou nadšenia z opätovného spojenia tejto prestížnej značky s naším festivalom. Vážime si podporu, ktorú Zlatý Bažant dáva kultúre na Slovensku, je to obdivuhodné a mimoriadne dôležité. Zároveň máme radosť, že môžeme na Pohode pokračovať v prezentácii kvalitných slovenských pív. Tešíme sa na spoločnú budúcnosť," povedal Kaščák o obnovení ikonického partnerstva.

Festival Pohoda 2025 sa uskutoční od 10. do 12. júla. Na letisku v Trenčíne počas troch dní vystúpia Massive Attack, Queens of the Stone Age, Iggy Pop, Fontaines D.C., Ashnikko, FERG, JPEGMafia, Marc Rebillet, Morcheeba, The Kills, Magdalena Bay, Action Bronson, Richard Müller, Jana Kirschner, Kamasi Washington, Geordie Greep (ex Black Midi), Anoushka Shankar, Peter Lipa, Berlin Manson, Monkey Business, Bez ladu a skladu, Katarzia, Nina Kohout, FVLCRVM, Korben Dallas a mnohí ďalší.

Zdroj: TS – Regina Ulejová (Hudba.sk edit) + *komentár šéfredaktora Patrika Marfláka* + Pohodafestival.sk (o spolupráci s Urpinerom)