Keď sú vašimi rodičmi Neneh Cherry a Cameron McVey a rozhodnete sa vydať na hudobnú dráhu, ťažko sa vyhnete veľkým očakávaniam médií a verejnosti. Talentovaná speváčka Mabel si je toho vedomá, no každým ďalším singlom dokazuje, že má na to, aby bola svetovou hviezdou.

Mabel sa už pred pár rokmi dostala na prestížny zoznam BBC Sound Of 2016. Ten predpovedá, ktoré mladé talenty v danom roku "vystrelia", v prípade 23-ročnej speváčky však toto očakávanie veľkého úspechu prišlo trochu priskoro. Daný rok pre ňu nebol nijak výnimočný, až v roku 2017 sa vďaka singlu Finders Keepers prvýkrát dostala do Top 10 britského rebríčka.

Následne vydala mixtape Ivy to Roses (2017), ktorý v januári tohto roka vyšiel v reedícii doplnenej o ďalšie skladby. Práve rok 2019 je napokon tým, ktorý je v jej kariére prelomový. Nové vydanie Ivy to Roses otvára mimoriadne chytľavá pieseň Don't Call Me Up, ktorá vyšla v januári spolu s videoklipom a dnes má už takmer 75 miliónov prehratí.

Jablko, ktoré sa kotúľa čoraz ďalej od stromu

Zaujímavý je pritom vývoj speváčkinej tvorby. Jej prvé tri single Know Me BetterMy Boy My Town a Thinking of You, ktorými v rokoch 2015 a 2016 zaujala BBC a ďalšie hudobné médiá, sú skladbami v pomalších tempách, inšpirované trip-hopom, R&B a popom 90-tych rokov, aký robila jej slávna matka Neneh Cherry a otec Cameron McVey, ktorý ako producent spolupracoval s Massive Attack, Portishead, All Saints či Sugababes. Rozhodne ide o kvalitné skladby, ktoré oslovia staršie a vyzretejšie publikum, čo sa u tak mladej speváčky nevidí často (v čase ich vydania mala 19, resp. 20 rokov), no hviezdam mladej generácie s takouto tvorbou nemohla konkurovať.

Možno aj preto sa Mabel postupne začala od štýlu svojich rodičov vzďaľovať a jej aktuálna tvorba oveľa viac pripomína hudbu súčasných britských hviezd ako sú Rita Ora či Dua Lipa. Speváckymi kvalitami ani modernou hudobnou produkciou za nimi v ničom nezaostáva, čo potvrdzuje aj najnovším singlom Mad Love. Autorsky za skladbou stojí samotná Mabel McVey a s produkciou jej pomohol britský producent a muzikant Steve Mac, ktorý v minulom roku produkoval napríklad hit 2002 od ďalšej vychádzajúcej hviezdy britskej scény Anne-Marie.


Na očakávania odpovedá rastúcim sexepílom a sebavedomím

Novinka s hitovým refrénom je druhým oficiálnym singlom zo speváčkinho pripravovaného debutového albumu, príznačne nazvaného High Expectations (vyjde 2. augusta) - v preklade Vysoké očakávania. Tie už pritom dnes nesúvisia len s tým, z akej rodiny talentovaná kráska pochádza, ale aj s úspechom predchádzajúceho singla Don't Call Me Up, ktorý nebude ľahké prekonať. V britskom singlovom rebríčku bol síce najvyššie "iba" na 3. mieste, no drží sa v ňom už 20 týždňov a stále pomerne vysoko. Mabel to s piesňou prvýkrát v kariére dotiahla aj do amerického Billboard Hot 100 a bodovala aj v ďalších rebríčkoch po celom svete.

Stojí teda pred výzvou, aby svoju pozíciu na hudobnej scéne obhájila a zbavila sa porovnávania s plejádou úspešnejších speváčok. Vo videoklipe Mad Love však ukázala, že sa na popovej scéne určite nestratí. V nadväznosti na text piesne o "šialenom milovaní" aj vizuál patrí medzi najodvážnejšie v jej kariére - nechýbajú zvodné pohyby a tomu prispôsobené kostýmy, ktoré viac odhaľujú než zahaľujú. Svoju charizmu pritom mladá interpretka "predáva" tak presvedčivo, ako keby už mala na konte minimálne tri albumy. Od piatka, kedy malo video premiéru, má novinka už takmer 10 miliónov prehratí a je jasné, že aj táto pieseň bude ašpirovať na vysoké pozície v singlových rebríčkoch.

Mabel a jej produkčný tím zjavne dobre vedia, čo robia. Kým v starších klipoch stavila na svoju prirodzenú krásu a bola pomerne nenápadná, tento rok radikálne zmenila imidž a začala striedať jednu farebnú parochňu za druhou. V novinke Mad Love žiari vďaka ružovej, počas vystúpenia na Capital's Summertime Ball 2019 s hitom Don't Call Me Up sa zase predviedla s modrými vlasmi. 


Vypočujte si aj akustickú verziu jej najväčšieho hitu:


Autori: Dušan Marko, Patrik Marflák
Foto: Facebook.com/mabelmcvey