Spojenie speváčky a herečky Andrey Bučko s jej divadelnou kolegyňou Dominikou Kavaschovou zožalo veľký úspech. Ich sympaticky uletený jednozáberový videoklip k piesni Neviditeľná žena má na Youtube necelé dva mesiace od zverejnenia už takmer 600-tisíc pozretí. Teraz dostala podobnú energiu aj vizuál prerábka staršej piesne Púpava.

V pôvodnej verzii ide o melancholickú, priam až sebaľútostnú výpoveď postavenú na emotívnom speve, klavíri a sláčikoch. V tejto podobe vyšla na Andreinom prvom sólovom albume Polarity z roku 2015, speváčka a skladateľka ju však zverejnila a hrávala na koncertoch už takmer rok pred jeho vydaním.

Ako sa z vážnej a smutnej pesničky stane veselá

"Bola to jedna z najobľúbenejších piesní v mojom okolí, dokonca jedna z prvých piesní, ktoré som zložila v slovenčine. Pôvodne vznikala v smutnejšom období v krásnom aranži v produkcii Adama Kuruca. Vtedy sa s ňou vedelo stotožniť viacero mojich kamarátok, s ktorými sme si ju spievali po večeroch, no dnes už na to spomíname s úsmevom. Prirodzene s odstupom času sme si dokonca vedeli urobiť aj srandu z vlastného prežívania a začali sme si pieseň spievať častokrát s iným textom alebo iným rytmom, zo srandy. Jedného dňa v skúšobni s Dominikou Kavaschovou a Emou Kakarovou sme ju v takej svižnej podobe začali hrať na starom Fenderi, ktorý tam bol a zapáčilo sa nám to," opisuje Andrea Bučko niekoľkoročný proces, ktorého výsledkom je úplne nová Púpava.

O tom, že na pôvodný "žalospev" sa dnes pozerá s nadhľadom, svedčí aj popis skladby na Youtube: "Venované starým láskam, ktoré nás vedeli niekedy aj poriadne potrápiť, no dnes už nad tým vieme s úsmevom mávnuť rukou a ďakovať, že tomu tak bolo :)". Rovnako ako v prípade videoklipu Neviditeľná žena, aj Púpava má jednoduchý vizuál s farebným filtrom nakrútený na jeden záber. Okrem samotnej autorky piesne i nového aranžmánu a Dominiky Kavaschovej v ňom účinkuje aj ďalší ich herecký kolega a spolužiak z VŠMU Daniel Žulčák (Slovenské komorné divadlo Martin), ktorý sa svojím hlasom postaral o basovú linku a jedno provokatívne dvojveršie, ktorým podčiarkol odľahčenú náladu piesne.


Bicie nahrala Ema Kakarová a celá skladba vznikala v dvoch štúdiách ešte pred karanténnymi opatreniami, kedy Andrea a Dominika stihli nahrať niekoľko piesní z pripravovaného albumu Morena (podľa rovnomennej divadelnej inscenácie, kde obe účinkujú), ktorý by mal vyjsť už na jeseň tohto roka.

A ako sa vlastne v pesničke o ženských sklamaniach v láske ocitol mužský hosť Daniel Žulčák? "Danko je náš dobrý kamarát a kolega, ktorý nám občas pomáha aj s nahrávaním. Spevy do Púpavy sme nahrali v štúdiu, ktoré sám postavil a v ktorom pracuje, keď to čas a okolnosti dovolia. Danko nám vyplnil svojím zvučným hlasom aj basovú linku, ktorú sme napokon ani nedohrali, lebo sa nám páčilo pracovať len s farbami našich hlasov," vysvetľuje Andrea Bučko.

Zvyšok skladby sa dokončoval v štúdiu Jara Žiga ml. (Štúdio Loft / Medial Banana), ktorý sa postaral aj o mix a mastering. "Veľmi si vážime, že chalani vedia spolu na diaľku spolupracovať a základný mix sme zvládli už počas karanténneho obdobia," dodáva speváčka a autorka.

Album, ktorý na malé osobné tragédie hľadí s humorom

Andrea Bučko a Dominika Kavaschová na celom pripravovanom albume Morena spievajú o láske, sebapoznaní a o vzťahoch, jednoducho o nadčasových témach, ktoré majú šancu osloviť viaceré generácie. Pesničky tejto dvojice znejú vtipne i dojímavo, presne tak, ako je to v živote. Práve tragikomické momenty života sú totiž podľa ich slov tie najinšpiratívnejšie.

"Ľudia sa s nimi vedia stotožniť, uvoľniť napätie. Chceme, aby naša hudba prinášala radosť i emocionálne uvoľnenie. Veľmi nás tešilo, ako sa ženy vedeli stotožniť s naším singlom Neviditeľná žena, posielali nám rôzne videá, ako si to doma či v práci spievajú. To je ten najkrajší pocit pre umelca, takáto spätná väzba. Myslím, že aj s Púpavou sa budú vedieť mnohé dievčatá stotožniť," uzatvára Andrea.

Vypočujte si aj jej pôvodnú sólovú verziu skladby:


Text: Hudba.sk (zdroj: Andrea Bučko)
Foto: Youtube / screenshot