Počas víkendu 24. - 25. novembra sa v A4-nultom priestore na Námestí SNP stretne na festivale Next Life Visual neobvyklá kombinácia hudobníkov a vizuálnych tvorcov, ktorí sa pohybujú na hranici medzi filmom, hudbou a výtvarným umením.

Festival Next Life Visual predstaví technologicky aj esteticky rozmanité podoby práce s živým vizuálom počas šiestich audiovizuálnych performance tvorcov z Čiech, Slovenska a Poľska. Sobotné popoludnie odštartuje lektorovaná projekcia venovaná historickému exkurzu do abstraktnej filmovej avantgardy s ukážkami diel experimentálnych legiend ako Ruttman, Richter, Len Lye, Whitney či Harry Smith.

Prvý večer je venovaný plodnej komunite moravských umelcov. V úvode sa predstaví brnenská výtvarníčka Magdaléna Hrubá, ktorá pomocou jednoduchej projekčnej technológie a vrstiev fólií a predmetov vytvára spontánnu hru svetla a tvarov. Po prvý krát v Bratislave vystúpi vo zvukovom doprovode Kapely snů - slovenského elektronicko-akustického hudobníka Sláva Krekoviča a Jonatána Pastirčáka, známeho člena mladého dua Tucan. Brnenská trojprojekcia Michala Kindernaya, Petra Kocourka a Filipa Cenka vzniká s paralelne tvoreným zvukom. Zakladá sa na improvizovanej vzájomnej komunikácii troch obrazov a ich reakcií. Projekciu zakončí sólo Filip Cenek tentokrát ako VJ Věra Lukášová. Cenek pracuje mnohými štýlmi, od animácie, inštalácie, prelínania prostredí, morfingu, práce s textom, až po minimalistický pohyb jediného záberu.

Audiovizuálne zoskupenie Opuka sa zrodilo v industriálnom Zlíne, kde pod vplyvom rôznych hudobných štýlov pocítilo potrebu experimentovať a manipulovať so zvukom osobitým spôsobom. V hudbe Radka Herolda môžeme počuť abstraktné soundscapes, click-n-cutové postupy, elektroniku i akustiku zatiaľčo v obraze Dušana Urbanca nachádzame široké spektrum vizuálnych postupov, siahajúcich až k zoskupeniu Moire a počiatkom Vjingu v Čechách.

Nedeľné poobedie bude patriť diskusii Comp Camp, venovanej technikám a technológiám, s ktorými vizualisti pracujú. Je možné zúčastniť sa jej osobne, alebo virtuálne prostredníctvom vysielania internetového rádia Tlis. Na diskusiu zavíta aj najvýraznejšia postava slovenskéhgo Vj-ingu Zdeno Hlinka, ktorý predstaví vlastný softvér Circulation. Nedeľný koncert odštartuje poľský tandem Zarzeka – Buschmann. Marcin Zarzeka je jeden z najvýraznejších predstaviteľov mladej generácie poľskej grafiky. Je spojený s legendárnym združením mik.music.!, kde sa podieľa na tvorbe grafického aj živého vizuálu. Jeho tvorba je charakterizovaná poetikou naivného vkusu a post-barokným prístupom. Najaktívnejšie pôsobí v rámci hudobno-obrazového tandemu The Complainer. Do Bratislavy zavíta s poľským výtvarníkom a hudobníkom Adrianom Buschmannom.

Domácu scénu bude zastupovať Peter Gonda alias VJ gnd, ktorý je vyznavačom softvéru Pure Data a vo svojej tvorbe uniká od čistých geometrií k farebným "špinavým" abstrakciám. Sprevádzať ho bude český hudobník Michail Cabowitz, ktorý osciluje medzi zvukovým chaosom veľkého tresku a kryštalickou harmóniou vlastných samplovaných zvukov. Projekt Mikroloops českého experimentálneho filmára Martina Blažíčka a jeho dvoch zvukových umelcov – Lasonicka a Cabowitza je dôkazom, že klasický 16 mm film je aj v dobe digitálních technológií stále živé a nevyčerpané médium. Festival zakončí improvizovaný Vjam session, v ktorom sa tvorcovia na mieste pokúsia vytvoriť kolaboratívne obrazovo-zvukového performance.

Festival Next Life Visual má ambíciu nultým ročníkom započať tradíciu akcií, zameraných na nové a hraničné žánre v audivizuálnej kultúre, kde obe zložky, obraz a zvuk, tvoria jedinečnú a zároveň rovnocennú kombináciu.

Viac info na A4.sk/nlf