Hlavná stránka

Správy

>

Vedci zmapovali genóm Ozzyho Osbourna

Ozzy Osbourne 06.11.2010 - 08:50 | Miroslav Meňhert

Britský rockový spevák Ozzy Osbourne si nechal zmapovať svoj genóm, pričom z výsledkov vyplýva, že niektoré jeho gény pochádzajú od neandertálcov. Zistili to vedci z americkej biotechnologickej spoločnosti Knome, ktorí okrem bývalého frontmana kapely Black Sabbath sekvenovali genóm aj niekoľkým univerzitným profesorom a vedcom.

"Ozzyho DNA obsahuje niekoľko stotisíc génových mutácií, ktoré doteraz vedci nepoznali. Bude nám to nejaký čas trvať, kým ich všetky preskúmame, ale mnohé z nich sa týkajú procesov spracovávania dopamínu v mozgu," uviedol Nathaniel Pearson, ktorý dodal, že u Osbourna je vyššia pravdepodobnosť, že po užití marihuany bude mať halucinácie než u priemerného človeka. Šesťdesiatročnému spevákovi taktiež hrozí vyššie riziko vzniku závislosti od alkoholu a kokaínu.

Vedci taktiež v Osbournovom genóme objavili stopy DNA človeka neandertálskeho (Homo neanderthalensis). "Dlho sme si mysleli, že neandertálci nemajú v súčasnosti už žiadnych potomkov, ale v nedávno sa zistilo, že obyvatelia Európy a Ázie majú v svojom genóme stopy DNA neandertálcov. V Ozzyho genóme sme objavili malý segment na chromozóme 10, ktorý s najväčšou pravdepodobnosťou pochádza od neandertálcov," dodal Pearson.

--