Vo štvrtok 15. septembra vydá skupina Desmod svoj ôsmy album s názvom Iný rozmer. Prvým singlom je skladba Zvukoprázdno s naozaj novým rozmerom. Skladba je totiž o nepočujúcich. S názvom albumu súvisí aj dizajn obalu nového CD.

"Mnohí z nás si nevedia ani len predstaviť, čím nepočujúci vo svojom živote prechádzajú a s akými problémami sa denne potýkajú. My, ktorí počujeme si väčšinou neuvedomujeme, že ich svet je celkom iný. Keď sa mi dostali do rúk niekedy až neuveriteľné životné príbehy nepočujúcich, tak mi jednoducho nedalo povedať to aj ostatným, ktorí máme to obrovské šťastie a nežijeme vo 'zvukoprázdne'," povedal na margo nového singla nitrianskej skupiny Kuly, ktorý sa podľa vlastných slov rád necháva pri tvorbe inšpirovať špecifickými životnými situáciami a otvára netradičné témy.

Podpora nepočujúcich neostala zo strany Kulyho len pri samotnej piesni. Aby sa viac vžil a na vlastnej koži pocítil, že nie je vôbec jednoduché vyjadriť svoje pocity bez slov, dal sa na učenie posunkového jazyka. "Nasadenie s akým sa vrhol do učenia jednotlivých posunkov bolo obdivuhodné. Chcel vedieť nielen to, čo ktorý posunok znamená, ale snažil sa pochopiť ako nepočujúci hudbu vôbec vnímajú a čo je pre nich najdôležitejšie. Bol naozaj veľmi dobrý žiak," hovorí tlmočníčka posunkového jazyka Ľubica Šarinová.

K novému singlu vznikne už čoskoro videoklip. Jeho produkciu podporila spoločnosť Slovak Telekom, ktorá sa dlhodobo venuje nepočujúcim. "S nepočujúcimi spolupracujeme už viac ako deväť rokov. Hovoríme o ich šikovnosti, nadanosti v podnikaní, ale aj o problémoch, s ktorými by potrebovali pomôcť. Hudobným spojením so skupinou Desmod sme sa pokúsili priblížiť svet nepočujúcich verejnosti a otvoriť tému zvukoprázdna, v ktorom žijú," hovorí šéf externej komunikácie Slovak Telekomu Andrej Gargulák. "Títo ľudia 'počujú' hudbu najmä cez rytmus, basy a umelecké tlmočenie textu, aj preto sme sa rozhodli pre takúto formu spolupráce," dodáva Gargulák.

Premiéra nového singla bude vo Fun Rádiu už zajtra 8. septembra o 8:00.

Informácie a foto pre Hudba.sk poskytol Michal Kožuch, PR manažér skupiny Desmod.