Prvé mesiace tohto roka prinášajú vydavateľstvu Supraphon niekoľko zmien, pričom jednou z nich je nové grafické poňatie značky. V spolupráci s prestížnymi agentúrami Boomerang Communication a Brainz Studios vznikla osobitá firemná identita, ktorá zahŕňa modernizované logo, písmo z dielne popredného českého typografa Tomáša Brousila i jasnejšiu komunikáciu naprieč žánrovými kategóriami nazvanými Classics, Gold, Hits, Fresh, Slovo a Kids. Atraktívny vizuálny štýl sa premieta do podoby fyzických nosičov i tlačových materiálov, v online prostredí sa odrazí na novej webstránke, sociálnych sieťach a streamingových platformách.

"Projekt aktualizácie značky a komunikácie vydavateľstva sme zahájili už začiatkom roka 2023. S ohľadom na hlboké korene firmy a široké spektrum žánrov i aktivít, ktorým sa venujeme, bolo nevyhnutné citlivo preniesť hodnoty Supraphonu do súčasného vizuálneho jazyka, zjednodušiť komunikáciu smerom k hudobným poslucháčom a priblížiť sa novej generácii umelcov," hovorí Martin Kudla, výkonný riaditeľ Supraphonu.

Hlavným autorom vizuálnej identity je oceňovaný grafický dizajnér Jakub Kaše z agentúry Boomerang Communication. K spolupráci prizval rešpektovaného typografa Tomáša Brousila, ktorý vytvoril písmo použité pre vizuálny štýl. O web sa postarala agentúra Brainz Studios.

"Vizuálny štýl spoločnosti Supraphon samozrejme rešpektuje dlhoročnú tradíciu, zároveň však pôsobí aktuálne. Je hravý a zábavný, čo je nutnosť pre toto odvetvie hudobného priemyslu. Dôraz je kladený ako na silnú obrazovú výbavu, tak na výraznú typografiu, kde dominuje tučný rez skvelého fontu Atyp Display so zaujímavými drobnými detailmi. Grafický manuál určuje základné stavebné prvky, necháva však dostatočne veľký priestor pre kreativitu a invenciu," vysvetľuje Jakub Kaše.

Ku značke Supraphon neodmysliteľne patrí logo leva s lýrou, ktorého pôvodná verzia bola navrhnutá v roku 1949 grafikom Václavom Zajíčkom. V priebehu desaťročí prešlo logo niekoľkými obmenami. Aktuálna podoba loga je dielom Tomáša Brousila, ktorý zjednodušil a modernizoval samotného leva a upravil znaky v textovom oblúku tak, aby tvorili harmonický celok. 

"Figuratívna časť novej podoby loga Supraphonu nadväzuje na to najlepšie z pôvodných historických predlôh, zároveň je jednoduchšia a zreteľnejšia, oprostená od zavádzajúcich detailov. Jej prívetivá štylizácia omladzuje celkový výraz. Dynamická kompozícia vypĺňa ikonický polkruhový štítok a umožňuje separovať obrazovú a textovú časť loga. Typografia je prevedená neutrálnym bezserifovým písmom, ktoré lepšie komunikuje s multižánrovým rozsahom labelu. Pre vyváženú kruhovú kompozíciu bol každý znak proporčne a tvarovo jemne upravený," dodáva Tomáš Brousil.

Práve rôzne možnosti práce s logom a typografiou tvoria základ celého konceptu. Široký záber vydavateľstva reprezentuje nové rozlíšenie katalógu do šiestich žánrových  kategórií – Classics, Gold, Hits, Fresh, Slovo a Kids. Každá z nich má vlastnú farebnú schému, varianty loga i špecifický komunikačný štýl, čím sa prirodzene zvýrazňuje pestrosť produkcie Supraphonu – od klasickej hudby a zlatého fondu cez súčasné hity a nové talenty až po hovorené slovo a tvorbu pre najmenších. Aktualizácia vizuálnej identity Supraphonu nasleduje po nedávnom oznámení akvizície spoločnosťou Sony Music Entertainment.

Informácie a fotografie redakcii Hudba.sk poskytla Adriána Nievelt.