Čo môžeme očakávať od švédskej poprockovej formácie Cardigans, ak si po desiatich rokoch ich existencie pustíme ich piate CD? Krásna, trochu smutná, ako polárna žiara nepolapiteľná hudba sa po prípadnom vytriezvení z romantického zahmlenia mení na nudu! Nástrojovým obsadením, štúdiovou prácou, komponovaním a výrazom sa vyhýbajú akýmkoľvek experimentom.

Čo môžeme očakávať od švédskej poprockovej formácie Cardigans, ak si po desiatich rokoch ich existencie pustíme ich piate CD? Krásna, trochu smutná, ako polárna žiara nepolapiteľná hudba sa po prípadnom vytriezvení z romantického zahmlenia mení na nudu!
Nástrojovým obsadením, štúdiovou prácou, komponovaním a výrazom sa vyhýbajú akýmkoľvek experimentom. Cardigans hrajú na istotu. Ich skladby majú spoľahlivo vysielateľný rádiový zvuk, ktorý nespôsobí v poslucháčoch potrebu vypnúť či preladiť príslušnú stanicu.
Cardigans vytvorili príjemný album, ktorému sa ťažko dá niečo vytknúť, pokiaľ má ich hudba slúžiť iba na relaxáciu. Slepou uličkou by však bolo hľadať v nej objaviteľskú originalitu - väčšina piesní je postavená na známych zvukových schémach, účinných melodických obratoch a overených pôdorysoch. U inrovertných severanov sa nedočkáme ani žiadnej (nefalšovanej, či skôr nepredstieranej) pudovej živelnosti. Sotva by sme si ich hudbu mohli púšťať po rokoch a stále znova v nej objavovať niečo nové.
Cardigans po pár použitiach možno potešia, ale stopy, ktoré zanechajú, vyprchávajú rovnako rýchlo ako čistiaci benzín.
Už samotný názov Cardigans vznikol v duchu vypočítavej marketingovej filozofie, primkýnajúcej sa k „mohutnému dubisku“ ostrovov Albionu. Nemusíte poznať Cardigans, a predsa sa vám bude zdať toto slovo povedomé, pretože bude foneticky pripomínať slávnejších Cranberries, tak ako Apocalyptica pripomína Metallicu. Nemusíte poznať hudbu Cardigans, a predsa vám bude pripomínať desiatky iných skupín.
Pokiaľ sa však niekomu ich hudba páči, je to v poriadku, pretože okrem príjemných ilúzií nenechá za sebou iné toxíny, ktoré by nepodliehali prirodzenému rozkladu. Populárna hudba, ako každý iný priemysel, ponúka množstvo pracovných príležitostí. Kto sa niektorej z nich nechopí, musí do fabriky, preto sa ani Cardigans nemožno diviť, že svoj talent využívajú aspoň ako vedia. Škoda, pretože v minulosti už dokázali, že majú aj na viac.