Maďarské vydavateľstvo Gramy Records vydáva záznam z koncertu slovenského interpreta spievajúceho v angličtine. Svet sa zmenšuje a hranice padajú. I vďaka tomuto pionierskemu počinu sa jedná o CD, ktorého význam presahuje jeho hudobnú hodnotu a, verme tomu, že otvorí brány novým pracovným a umeleckým príležitostiam - brány smerujúce od nás, ale aj k nám. Peter Lipa nie je v ako spevák v Maďarsku neznámym pojmom. Už začiatkom osemdesiatych rokov si spolu so skupinou vyslúžil úspech na niekoľkých tamojších jazzových festivaloch.

Maďarské vydavateľstvo Gramy Records vydáva záznam z koncertu slovenského interpreta spievajúceho v angličtine. Svet sa zmenšuje a hranice padajú. I vďaka tomuto pionierskemu počinu sa jedná o CD, ktorého význam presahuje jeho hudobnú hodnotu a, verme tomu, že otvorí brány novým pracovným a umeleckým príležitostiam - brány smerujúce od nás, ale aj k nám.

Peter Lipa nie je v ako spevák v Maďarsku neznámym pojmom. Už začiatkom osemdesiatych rokov si spolu so skupinou vyslúžil úspech na niekoľkých tamojších jazzových festivaloch.
Žánrová náplň albumu je Lipov typický pop-jazz. Väčšinu repertoáru tvoria beatlesácke cover verzie, ktoré boli náplňou predošlého CD Beatles in Blue. Kombinácia so skladbami iných autorov (vrátane Lipu samotného) tu vyznieva lepšie než minulý monotematický album. Koncertný výber ožíva vďaka dobrej dramaturgii, autentickosti koncertu, nonverbálnej (i verbálnej) komunikácii s publikom.
Lipa určuje azimut kapely, ale prinajmenšom rovnako veľký podiel na tom, že v celkovom súčte „pre a proti“ album dopadol pozitívne, majú zúčastnení muzikanti: Juraj Tatár - klávesy, Martin Gašpar - basgitara, Marcel Buntaj – bicie, Michal Žáček – sxofón a flauta. Špeciálne treba vyzdvihnúť podiel rytmiky. Dynamický a dramatický Buntaj vedno s majstrom basového tónu Martinom Gašparom poháňajú skladby plynulo vred, čo povyšuje účinok všetkých ostatných zložiek o triedu vyššie.
Spevácke kvality nie sú hlavným argumentom skupiny. Ľahkosť a prirodzenosť skutočných majstrov spevu je tu niekedy zastupovaná viac-menej naučenými a opočúvanými trikmi/afektami, no v kombinácii s dobrou kapelou a dávkou menežérskej suverenity i to stačí, aby sme si demokraticky, no tak trochu „po hmate“, zvolili jednookého kráľa jazzového spevu. Nie že by sa tu jednalo o nejaké recitovanie, základná latka Lipovho speváckeho prejavu je postavená v dostatočnej výške, akurát ten rozdiel medzi ľahkosťou prvej ligy a tuzemskou – tzn. stredoeurópskou realitou je citeľný. Dôležitejší než jedno ego je trend posiľňujúcej sa komunikácie, ktorý aj vďaka Lipovi zaznamenáva pozitívny vývoj.

Dve nahrávky z archívov Maďarského rozhlasu, na ktorých sa nachádzajú dva vyše 20 rokov staré koncertné záznamy z Miškolca, boli použité ako bonusové prídavky. Členmi Lipovej skupiny boli vtedy klavirista Peter Breiner, bubeník Cyril Zeleňák a kolega z L+A Blues Bandu, Vladimir Kulhánek, ktorý hral na basgitaru.

Vydavateľstvo: Gramy Records (Hu), Hevhetia (Sk), 2004
Celkový čas: 76:49´

1. Lonely Avenue