Nanoalbum skupiny by sa dal označiť ako udalosť na poli česko-slovenskej popovej scény, ktorá presahuje obdobie jednej sezóny. CD je koncepčný album vystavaný na osi jednoduchého, ale účinne zdramatizovaného príbehu lásky potácajúcej sa na rozhraní sveta techniky a prírody, života a smrti. Jednotlivé pesničky, prepojené narátorskými vstupmi elektronického psa Hala, tvoria kapitoly modernej obdoby čapkovského typu vedeckej fantastiky.

Nanoalbum skupiny by sa dal označiť ako udalosť na poli česko-slovenskej popovej scény, ktorá presahuje obdobie jednej sezóny. CD je koncepčný album vystavaný na osi jednoduchého, ale účinne zdramatizovaného príbehu lásky potácajúcej sa na rozhraní sveta techniky a prírody, života a smrti.
Jednotlivé pesničky, prepojené narátorskými vstupmi elektronického psa Hala, tvoria kapitoly modernej obdoby čapkovského typu vedeckej fantastiky. Nie že by sa koncepčné albumy s prvkami sci-fi nevyskytli už aj v minulosti - stačí spomenúť napríklad Prázdniny na zemi z koncepčnej trilógie skupiny Olympic – ale z hľadiska sviežosti a absencie okázalých umeleckých ambícií by sa iba máloktorý z nich mohol klásť na spoločné misky váh práve s Nanoalbumom. Porovnateľným dielkom vo svojej progresívnosti, nadhľade a profesionalite môže byť Hammelova (a Peterajova) Šľahačková princezná, ktorá je dodnes rešpektovaná ako jeden z pilierov tuzemskej rockovej hudby.
Skupina TB kulminovala vo svojej tvorbe k svojmu horizontu vcelku raketovou rýchlosťou a zdá sa, že s Nanoalbumom tento horizont prekročila. Predchádzala tomu schopnosť osloviť vtipnými a živými skladbičkami a originálnym, pritom súčasným zvukom.
TB sa už v minulosti vyznačovali schopnosťou udržania vratkej rovnováhy medzi profesionalitou a sviežosťou vo svojej tvorbe. Zvukové experimenty na albumoch z ich nedávnej minulosti boli síce zaujímavé, ale niekedy hraničili s poslucháčskou akceptovateľnosťou. Oproti tomu je prakticky celý Nanoalbum sluchovo hladko stráviteľný. Adekvátne príbehu je zdramatizovaná aj hudba, ale dostatok času daný nahrávaním vo vlastnom štúdiu, pokročilými skúsenosťami členov skupiny a profesionalitou spracovateľov audio zložky udržal hlavnú os multimediálneho deja stabilnú, bez zbytočných rozptýlení a zvukových schválností.
Jedna z mála vecí, ktorá by sa po profesionálnej stránke dala tvorivej skupinke TB vyčítať, je časté používanie krívajúcich rýmov typu „vpravený/zmatený“ alebo „kličky/Elišky“, čo svedčí o dosť intuitívnom až ignorantskom prístupe k pravidlám poetiky. Našťastie sa väčšina poslucháčskych uší ponad tento amatérsky pahorok prenesie s ľahkosťou vzducholode nadnášanej silou príbehu a hudby, ktorá tento príbeh sprostredkúva.

Nemožno nespomenúť ani výrazný prínos hostí, ktorí obsadili jednotlivé role. Okrem hlavnej postavy internetového surfistu a elektronického gemblera iToma a jeho verného roboto-psa Hala, ktorých stvárnili samotní muzikanti, tu ešte vystupuje prírodne založená technologická pesimistka Eliška - iTomova milá - v podaní pravidelnej spolupracovníčky TB Kláry Nemravovej. Úlohu schizofrenického génia profesora Tečku presvedčivo predviedol herec Jiří Schmitzer a jeho citovo strádajúcu asistentku, ktorá si neúspechy v osobnom živote kompenzuje lascívnou a koketnou konverzáciou na webe odspievala v chytľavom česko-slovenskom duete Linda Hammelová.

Vydavateľstvo: Warner Music
Celkový čas: 62:12´