Tak už aj Matej Koreň sa vrhá do víru šoubiznisu a prináša svoj prvý hudobný singel. Zatiaľ pre mnohých asi trochu zvláštnym spôsobom, ale mimoriadne premyslenou cestou.

Tak už aj Matej Koreň sa vrhá do víru šoubiznisu a prináša svoj prvý hudobný singel. Zatiaľ pre mnohých asi trochu zvláštnym spôsobom, ale mimoriadne premyslenou cestou. Skladba Mohla by si totiž vychádza na nepredajnom nosiči, ktorý vyšiel v náklade dvesto kusov a okrem rádií sa dostáva najmä k hudobným kritikom a priateľom speváka.

Matej sa predstavuje jedinou pesničkou, povestnou lastovičkou, ktorá do budúcnosti bez pochyby prinesie kompletný album, ktorý určite bude stáť za hriech. Zvlášť v prípade, že by pri Koreňovi ostali aspoň pri niektorých pesničkách autori, ktorí majú na svedomí skladbu Mohla by si. Text k nej si spevák napísal úplne sám a treba uznať, že sa mu podarilo veľmi dobre vyhnúť zbytočným pátosom väčšiny začiatočníkov a mladý spevák zo seba vytlačil to najlepšie, čo sa dalo. Podstatné však je, že Matej spieva o tom, čo cíti, opísal svoje predstavy, pocity a nemusel sa tak natískať do textov iných autorov, ktorí mnohokrát nedokážu pochopiť vnímanie dnešnej, nielen v hudbe začínajúcej mládeže. A príjemné je aj zistenie, že Koreň sa ani náhodou nehrá na textára, netvári sa, že po tejto stránke zjedol všetku múdrosť sveta a z jeho textu cítiť, že ho robil úprimne, od srdca, a že ho to jednoducho bavilo.

Pod hudbu k pesničke sa na prekvapenie mnohých podpísal Robo Grigorov. Spevák, ktorý minulý rok zažil svoj neuveriteľný bombastický návrat na hudobnú scénu je (aspoň z môjho pohľadu) známy ako autor výborných skladieb, no ak sa dobre pamätám, tak si ich väčšinou písal sám pre seba. Netuším síce nakoľko komunikoval s Matejom samotné znenie skladby, isté je však jedno, že speváka štylizoval do mierneho country pop štýlu, teda do polohy, ktorá sa mu na jednej strane naozaj vydarila, a na druhej strane je naozaj dobré, že ju ponúkol inému interpretovi, pretože osobne si dosť dobre neviem predstaviť ako Robo Grigorov spieva takúto pesničku.

A samozrejme, najhlavnejšou otázkou bez pochyby ostáva tá, aký je Matej Koreň spevák? Zámerne som sa až do tejto chvíle nezmieňoval o súťaži, z ktorej Matej Koreň vzišiel. Pre mladíka z okolia Lučenca to bola výborná štartovacia dráha. Síce z nej musel zísť niekde v polovici cesty k triumfálnemu víťazstvu, ale úžasné na tom je to, že Matej si dokázal uvedomiť, že tí, čo ho predbehli, sú možno lepší, možno krajší (pardon) speváci ako on, ale bleskové vtrhnutie na hudobnú scénu, zákonitý prvotný ošiaľ a úspech a následný prepad na bahenné dno (vo väčšine prípadoch), nie sú tou správnou cestou k úspechu.
Vďaka ľuďom, ktorí sa o Mateja začali starať mladík pochopil, že jeho čas ešte jednoducho príde, možno práve v momente, keď jeho v súťaži úspešnejší kolegovia konečne zmiznú zo scény a ľudia sa po spľasnutých bublinách začnú zaujímať aj o tých, ktorí ešte ostali. A to je presne Matejov prípad. Cesta k úspechu na neho čaká. Ako spevák (a dokonca i autor textu) na svojom debutovom singli obstál výborne. Budúcnosť má pred sebou. Snáď už len, keby ho začali hrať aj naše rádiá a nemusel sa spoliehať na to, koľko hlasov mu kto pošle do jedinej slovenskej hudobnej televízie. Stačí sa však pozrieť na rozpis vystúpení, ktoré Koreň absolvuje a každému musí byť jasné, že tento mladík ešte nepovedal posledné slovo.

Vydavateľstvo: Nepredajné, vydané v 2007 vo vlastnej réžii

Nepredajný singel budete môcť čoskoro vyhrať v súťaži na našich stránkach!