Len málokto by zapochyboval o tom, že formácia IMT Smile je v súčasnosti bezpochyby najlepšou koncertnou skupinou na Slovensku. Dokázali to aj prostredníctvom nedávnej malej série koncertov s Robom Grigorovom, o čom tu však nebude reč.

Reč bude o albume Live, ktorý skupina IMT Smile pred pár týždňami vrhla na trh, a na ktorom prostredníctvom pätnástich skladieb približuje dianie počas koncertov tejto prešovskej formácie. Časovo temer naplno zaplnené CD prináša prierez troma veľkými udalosťami v koncertnom živote skupiny IMT Smile. Mapuje turné Live z roku 2004, Roomster Tour 2006 a niekoľko koncertov zo série Klasik, ktoré kapela odohrala v minulom roku.
Kto niekedy bol na koncerte IMT Smile (a v žiadnom prípade nemuselo ísť ani o jedno zo spomínaných a na albume mapovaných vystúpení) uzná, že to bol skvelý zážitok, ktorému sa tak ľahko nič nevyrovná.

Album Live je jasným dôkazom toho, že sme tu dlho nemali a dlho nebudeme mať tak skvelú koncertnú formáciu, akou je IMT Smile. Najväčšie hity, ktorých v žiadnom prípade nemajú málo, v netradičných úpravách, či v zámernom a unikátnom spojení so symfonickým orchestrom, alebo v takmer karibských verziách nielen skladby Exotika, ktoré sa už stali akýmsi symbolom tejto formácie. IMT Smile mapujú na svojom prvom koncertnom albume to najlepšie, čo na ich koncertoch zaznelo. Samozrejme, nálepka Live Best Of je právom na mieste, hoci sa priznávam, že skladba Láska a mier zaskočila aj mňa samotného, pretože som ju doteraz nepoznal.

IMT Smile sa v nahrávkach zo svojich koncertov predstavujú ako absolútni profesionáli, kapela, ktorá vie, čo znamená hrať, nechŕliť len pesničky vo forme, ako ich ľudia poznajú s platní, ale dať divákovi a v tejto chvíli najmä poslucháčovi niečo navyše. Ba dokonca si dovolím tvrdiť, že na tejto platni predstavujú IMT Smile nový rozmer svojim skladbám, svojim veľkým hitom vdýchli druhý život a touto platňou potvrdzujú status najlepšej domácej formácie.

Po technickej stránke je album výborne zvládnutý, v niektorých skladbách mi mierne prekážali trochu viac „vyskočené“ basy, ale to je asi jediná maličkosť, ktorá sa dá platni vytknúť. Je veľmi dobré, že napríklad v skladbách so symfonickým orchestrom, je počuť aj toto teleso, ktoré nie je nadmieru prehlušené kapelou a samotným Ivanom Táslerom.

Monumentálny projekt, ktorý v konečnom dôsledku vyznieva ešte lepšie, než niektoré radové albumy skupiny, ktoré síce urodia pár hitov, no zvyšok je akýmsi čarovaním kapely, ktoré sa nie vždy stretne s pozitívnom odozvou publika, hoci ide zakaždým o majstrovský materiál. Na tejto platni máte všetko to najlepšie pohromade a navyše vo verziách, ktoré vás prinajmenšom prekvapia.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2007
Celkový čas: 75:22

ZOZNAM SKLADIEB: