Prvé miesta hitparád v celej Európe a v podstate na celom svete. Skladba Apologize si na sklonku roku 2007 opantala doslova celý svet a zaútočila na vrchné priečky hitparád bez varovania, avšak aj bez prekvapenia.

Kompletný album Timbalanda je totiž považovaný za hudobnú udalosť roku 2007 v celosvetovom merítku a je jasné, že single z neho si hravo získajú uši poslucháčov. Zvlášť, ak tento fenomén, s ktorým okrem iných na novej platni spolupracuje i speváčka Madonna, dokáže doslova čarovať s hudobnými žánrami a vytvárať skladby, ktoré sa razom stávajú hitmi s celosvetovým úspechom.
Debutový album Timbalanda, na ktorom sa predstavuje nielen ako autor a producent, ale ako ten, ktorý celému projektu prepožičal celé meno, priniesol a prinesie bezpochyby nejeden hitparádový hit. Timbaland je totiž osobnosť, ktorého produkcia sa berie so všetkou vážnosťou. On je ten, ktorého meno je zárukou hitov a istej budúcnosti na hudobnej scéne. Jeho vizitkou je napokon kvalita, čo dokazuje aj v aktuálnom singli Apologize.
Úvod tohto mimoriadne vydareného singla tvorí verzia skladby Apologize, ktorá je veľmi dobre známa z hitparád, silná melódia, s dominujúcim klavírom a emotívnymi vokálmi, ktorá vás na ploche troch minút a pár sekúnd strhne do dramatického víru hudobného diania i speváckeho prejavu, ktorý je bezchybný. V tejto verzii je jasné, že všetci zúčastnení išli na istotu, ktorá im priniesla vytúžené ovocie.
Druhý track je o niečo dlhší, než predchádzajúca verzia, hoci ide o tú istú skladbu. Na singli ju nájdete vo verzii, ktorú pripravila formácia One Republic. Hutný klavír, ktorý dominuje hneď od počiatku rádiovej verzie je nahradený sláčikovými nástrojmi, v skladbe prevažujú gitary a hoci tu má klavír svoje miesto, znie až nečakane akusticky a je mierne utlačený do pozadia inými, dominantnejšími nástrojmi. Veľmi zaujímavý a veľmi dobrý pohľad na jednu a tú istú vec z dvoch strán, pričom si jednoznačne uvedomíte Timbalandov vklad do tejto skladby, ako i to, že v oboch verziách by táto skladba mala šancu na prežitie.
Ďalším ťahákom singla je skladba The Way I Are, ktorá je už známa, pomerne ponurú atmosféru z dvoch predchádzajúcich verzií skladby Apologize konečne trochu rozveselí a je jasné, že je to veľký klubový hit, ktorý si však špeciálne na tomto singli môžete vypočuť v remixe One Republic, čo jej dodalo ďalšie grády do života. Je živelná a jednoznačne bezchybná. Pesnička, ktorá napriek tomu, že je súčasťou singla, na ktorom tvorí viac menej bonus, by dokázala žiť svoj vlastný život.
Záverečný videoklip, ktorý je vlastne akýmsi dokumentom z nahrávacieho štúdia, je akousi sladkou čerešňou na torte, ktorú nájdete iba na singli, ktorý v súčasnosti právom okupuje najvyššie miesta svetových hitparád.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2007
Celkový čas: 13:04

01. Apologize (Timbaland Presents One Republic)