Športovú halu Pasienky včera rozohriala jedna z najväčších hudobných osobností ázijského pôvodu - Vanessa Mae. Slovenské publikum zaujala bohatým a pestrým programom a stovky párov rúk jej pri najväčších hitoch za odmenu "poslúžili" ako doplnkový hudobný nástroj.

A tých bolo na pódiu skutočne neúrekom. Slovenský symfonický orchester vynikol najmä pri pomalších pasážach, päťčlenná kapela naopak naplno ukázala svoje umenie pri skladbách s modernými aranžmánmi. Vanessa Mae sa v 90. rokoch preslávila práve vďaka kombinácii majstrovskej hry na husle so súčasným zvukom rocku a elektronických tanečných žánrov ako trance a techno.

Včera počas celého večera dokazovala, že jej úspech bol zaslúžený. Koncertný program bol rozdelený do niekoľkých pasáží, pred ktorými nás sympatická miešanka s thajsko-čínskou krvou v žilách vždy vopred "varovala". Počas pestrého programu si diváci často so zatajeným dychom užívali klasické kompozície, no nechýbali ani momenty, počas ktorých to na Pasienkoch vyzeralo ako na športovom zápase roka.

V prvej časti koncertu nás Vanessa Mae svojou hudbou preniesla na horúcu Kubu, do Argentíny i Maroka, pri čom jej výborne asistovala kapela, ktorá bravúrne zvládala tak latinsko-americké ako aj africké rytmy. Úvod ako z rozprávky vyvrcholil v polovici koncertu, kedy Vanessa Mae ukončila príjemné uspávanie vyhlásením, že "v nasledujúcej pasáži to bude najmä o zábave". Následne vytiahla svoje najväčšie tromfy - 'Contradanza', 'Storm' a 'Destiny', počas ktorých jej publikum nadšene asistovalo vytrvalým rytmickým potleskom.

Vrcholom večera z hľadiska šou, bolo však "cirkusové vystúpenie" bubeníka/perkusionistu, ktorý si uprostred pódia umiestnil svoje podomácky zhotovené bicie, do ktorých udieral všetkým, čo mu z pristavenej krabice prišlo pod ruku. Divákov nadchol hrou so sklenenými fľaškami, rôznymi hrkálkami či vlniacim sa kusom plechu, pobavil pískajúcimi detskými hračkami a dreveným "jarmočným rapkáčom".

V závere koncertu to Vanessa opäť roztočila niekoľkými rýchlejšími skladbami, pri ktorých okrem iného ukázala, že na poriadny funkový "nárez" sa dajú namiesto trúbky rovnako úspešne použiť i husle. S burácajúcim obecenstvom sa rozlúčila dvomi prídavkami, medzi ktorými nechýbal monumentálny 'Sabre Dance' z jej posledného albumu 'Choreography'.

Kto si pri odchode z haly všimol hárok papiera prilepený o pódium pri Vanessinom mikrofóne, iste sa pri pohľade na presný zoznam skladieb vrátane prídavkov pousmial. No napriek tomu, že všetko bolo dokonale naplánované, takmer dvojhodinový koncert vyznel prirodzene a spontánne. A to nielen vďaka menšiemu rečníckemu zaváhaniu hviezdnej huslistky, ktorá pri predstavovaní kapely zabudla meno jedného z jej členov, no najmä vďaka skvelej energii všetkých hudobníkov na pódiu i interakcii vnímavého publika.

Autor: Patrik Marflák
Foto: Martin Trenkler