Dve mladé slovenské kapely Purist a Bad Karma Boy, označované za predstaviteľov novej bratislavskej vlny, zamierili v sobotu (21.3.) do srdca východu. V košickej Tabačke predstavili svoje čerstvé albumy a vďaka žánrovej pestrosti, ktorú ponúkajú obe zoskupenia, sa postarali o vyvážený večer plný sviežej alternatívnej hudby.

Len niekoľko mesiacov po vydaní albumov Údolia a kopce (Bad Karma Boy) a Colourful Noise (Purist) dostalo slovenské i české publikum príležitosť spoznať nové skladby oboch kapiel v live prevedení. Ako prví si koncertný program vychutnali 5. marca fanúšikovia v Prahe, na ostatných deväť koncertov sa kapely presunuli na domácu pôdu, kde sú tieto mená už predsa len o niečo známejšie.

Spomenúť možno nedávne nominácie v prestížnej ankete Radio_Head Awards, v ktorej sa chalani z Purist objavili v kategórii Debut roka a indie-popové trio Bad Karma Boy medzi fanúšikovia svojimi hlasmi nominovali na Singel roka (Dunaj). I keď sa im nepodarilo nominácie premeniť na ocenenia, nič to nemení na fakte, že obe kapely patria k tomu najzaujímavejšiemu, čo sa za ostatné roky na slovenskej alternatívnej scéne objavilo.

Prečítajte si tiež:

Hudobná exotika a silné texty. Bad Karma Boy nahrali výborný album

Purist si hľadajú cestu farebným šumom. Podporili ich aj islandskí GusGus

Purist a Bad Karma Boy, Košice, 21.3.2015 Zdroj: Dávid HankoBad Karma Boy a Purist spolu na pódiu - viac fotiek z Tabačky

Kamarátska atmosféra

Na presné začiatky koncertov si fanúšikovia na alternatívnej scéne nepotrpia. Preto ani vyše polhodinový posun začiatku vystúpenia netrápil postupne sa zbierajúce publikum. Tá náročnejšia časť, ktorou je podľa slov Juraja Petáka z Purist práve začiatok koncertov, pre tento večer "prischol" kapele Bad Karma Boy. Vďaka spomínanému časovému sklzu však na trojicu hudobníkov už čakala zaplnená Tabačka, k čomu prispel aj fakt, že kvôli pretrvávajúcej rekonštrukcii má priestor limitované kapacity.

Zasneným psychedelickým zvukom klávesov Adely Tihlárikovej v spojení s gitarou Juraja Marikoviča si získavali návštevníkov nenásilnou formou už od prvých momentov. Publikum zabralo razantnejšie pri skladbe V uliciach z ich prvého (eponymného) albumu. Jediným problémom bola intenzita vokálov, ktoré sa miestami strácali v dave. Kompenzáciou však bolo precízne odohrané vystúpenie. V setliste dominovali najmä skladby z nového albumu Údolia a Kopce. Za zmienku stojí pieseň Názory a Nálady s veľmi chytľavým refrénom a možným singlovým potenciálom.

Nechýbala ani Jurajova najobľúbenejšia skladba, aktuálny singel Dunaj, s ktorým sa mladej skupine darí aj na Youtube (vyše 50-tisíc videní videoklipu). BKB si v tejto piesni, rovnako ako na galavečeri spomínaných Radio_Head Awards, prizvali na pódium aj basáka z Purist, Alana Prekopa. Na turné si vzali aj dostatok uvoľnenej nálady, líder kapely žartoval na účet kolegov z Purist alebo si dokonca v pauze medzi skladbami objednal drinky. V závere rezonovala skladba Papierové steny z nového albumuktorou Bad Karma Boy rozbehnutých fanúšikov zafixovali v energickej atmosfére. Prídavkovým coverom kapely MGMT už len potvrdili, že si s kapelou Purist na turné vynikajúco rozumejú. Neváhali ich totiž pozvať na javisko, aby tak v spontánnej nálade ukončili svoju časť koncertu.


Koncertná párty

Indie soul s prvkami psychedélie tak plynulo vystriedala elektronika šmrncnutá popom. Album Colourful Noise priniesol mladej kapele Purist nemálo pozornosti dávno pred jeho mikulášskym vydaním. Veď ktorej začínajúcej kapele sa podarí svoj debutový album nahrávať vo špičkových štúdiách v Kodani? Navyše anglické texty robia z týchto talentovaných hudobníkov výborný exportný artikel. Momentálne sa im podarilo dostať sa aj do druhého kola súťaže Jednou ranou na Sziget, a kto vie, možno si k veľkým festivalom, na ktorých už hrali (Electronic Beats, Open'er Festival, Pohoda Festival, Grape), pripíšu aj v auguste aj budapeštiansky Sziget.

Slovensko-britské trio fanúšikom ponúklo zaujímavú kombináciu koncertného vystúpenia šikovne zabaleného do tanečných beatov. Elektronika akoby sa útrobami Tabačky rozliehala ľahšie a pri pilotnom singli Colourful Noise sa začalo publikum čoraz intenzívnejšie hýbať. Basovú linku Alana Prekopa a spev Juraja Petáka umocnil "britský Košičan" Liam Whybrow, niekdajší bubeník britskej rockovej kapely Sister Gracie, známy aj pod sólovým producentským pseudonymom Woluux. Aj vďaka jeho brilantnej hre na bicích malo vystúpenie patričnú dávku energie.


V setliste zaujal napríklad "dievčenský lovesong" Sarah, ktorú sa síce Juraj snažil venovať nejakej menovkyni, no na východe, žiaľ, toto meno asi nie je dosť frekventované. V závere Purist trochu fanúšikov spomalili skladbou Monochrome, ktorá by sa viac hodila na úvod koncertu, no tempo ukočírovali nasledujúcimi trackmi. Tomorrow's Life uzatvorila oficiálnu časť vystúpenia, roztancovaný dav si však ešte vypýtal prídavok Silence Keeps Us Alive, ktorú aj Juraj považuje za jednu z najsilnejších na albume. Košická Tabačka si teda dosýta užila nový vietor našej alternatívnej scény, ktorý v zaujímavej žánrovej kombinácii potešil všetkých vyznávačov kvalitnej slovenskej muziky.

Turné zavŕšia tento týždeň posledné dva koncerty - v piatok v Novom Meste nad Váhom, kde sa v klube Za Rampami predstaví ako hosť aj kapela The Bright Eye, a napokon v sobotu 28. marca v bratislavskom klube LOFT. Vstupenky sú v predaji v sieti Predpredaj.sk.

fanúšikovia Bad Karma Boy a Purist, Košice, 21.3. Zdroj: Dávid Hanko

Autor: Martin Laškovský 
Foto: Dávid Hanko
Video: Martin Laškovský

Súvisiaci interpreti: Bad Karma Boy, Purist