Ak si myslíte, že vás už nemôže nič prekvapiť, tak sa veľmi mýlite. Tvorcovia reklamy na belgický festival klasickej hudby B-Classic sa totiž rozhodli spojiť nespojiteľné - tanečnice v šortkách a minisukniach so symfóniou najväčšieho českého skladateľa Antonína Dvořáka. Znie to absurdne, no výsledok naozaj funguje.

"Práve ste si vypočuli tri minúty klasickej hudby." Týmito slovami končí originálne video, ktorého tvorcovia sa rozhodli dostať klasiku k širokej verejnosti, vrátane fanúšikov Miley Cyrus či Rihanny, ktoré vlani u mainstreamového publika spopularizovali twerking. Jeho hudobným doprovodom sú väčšinou beaty hip-hopu a tanečného popu, no prečo by sa nemohlo zadkami krútiť aj na jedno z najvýznamnejších diel hudobného romantizmu?

reklamný spot festivalu B-Classic Zdroj: Youtube

Presne to si povedali kreatívci v bruselskej agentúre DDB. Symfóniu č. 9, e-moll, op. 95, známu aj ako "Novosvětská" alebo "Z Nového světa", spojili s choreografiou päťčlennej kórejskej tanečnej skupiny Waveya, ktorej členky s odhalenými nohami predvádzajú sexi kreácie na rôznych miestach. Tanečníčky by mohli byť aj krajšie, no čo z tohto videa naozaj robí najsexi hudobnú reklamu všetkých čias nie sú ani tak tie Kórejky ako samotná hudba.

Mimochodom, nahrávku tejto symfónie zobral v roku 1969 Neil Armstrong na Mesiac. Ale to si dnešná mládež nemôže pamätať, takže priblížiť jej jedno z najznámejších klasických diel cez fenomén súčasnej popkultúry bol geniálny nápad. Konzervatívni diváci nad videom síce zašomrú, ale keďže reklama nie je primárne zacielená  na nich, tak je to jedno. Podstatné je, že vďaka kreatívnemu nápadu a skvelému prevedeniu si hudbu AntonínDvořáka za týždeň od zverejnenia videa vypočulo už takmer 1,7 milióna ľudí, medzi nimi určite aj potenciálni mladí návštevníci festivalu B-Classic.


Klasika inak aj na Slovensku

Myšlienku, že klasická hudba nie je len o honosných koncertných sálach nudných pánoch v oblekoch, na Slovensku úspešne propaguje Viva Musica! festival. "Starú" hudbu každoročne prináša na netradičné miesta a ukazuje ju v novom svetle. Minulý rok napríklad v slovenskej premiére uviedla projekt Red Bull Flying Bach, ktorý klasickú hudbu spája s breakdanceom. Originálny bol aj vlaňajší reklamný spot, v ktorom sa mladík na skateboarde premával po meste v tričku s podobizňou Beethovena.

Tento rok sa od 21. do 28. júna uskutoční jubilejný 10. ročník festivalu a organizátori už avizovali, že oslavy budú veľkolepé. Reklamný spot zatiaľ nezverejnili, no poznáme už prvé lákadlá tohtoročného programu. Ponúkne spojenie rocku s klasikou (Korben Dallas Symphony), premiéru novej kompozície talentovaného Vlada Šarišského spojenú s premietaním nemej filmovej upírskej klasiky Nosferatu (1922) aj vystúpenie nekonvenčného španielskeho kontratenoristu Xaviera Sabatu. Viac info TU

Kreatívny spot Viva Musica! festivalu 2013:


Autor: Patrik Marflák (zdroj: Youtube, Tyden.cz)
Foto: Youtube