Popkultúra je v čoraz hlbšej kríze. Dôkazom toho sú aj "všeumelci", ktorí chcú z vlastnej osoby vyťažiť čo najviac v každom zarábania-možnom smere. Jedným z najnovších prírastkov tohto typu je aj Priyanka Chopra z Indie, bývalá Miss World, modelka a hviezda Bollywoodu, ktorá sa pokúša preraziť na svetovej hudobnej scéne.

Priyanka Chopra je vo svojej rodnej krajine fenoménom. V roku 2000 sa stala víťazkou súťaže krásy Miss World a následne sa vrhla do filmového priemyslu, ktorý jej priniesol popularitu a tiež zopár ocenení. Realizuje sa aj ako modelka či filantropka, okrem iného je aj ambasádorkou UNICEFu. 31-ročnej kráske však zrejme početné aktivity nestačia a nestačí jej ani India, a tak jej prišlo ako dobrý nápad vyrukovať aj so svojím speváckym (pseudo)potenciálom a predviesť celému svetu, aká multitalentovaná osoba v nej drieme. Dámy a páni, držte si klobúky, z gýčových indických muzikálov mieri do sveta popu nová "superhviezda".

To ma donútilo zamyslieť sa nad umelým vytváraním dnešných popstars. Za ním stoja predovšetkým vydavateľstvá, ktoré sú ochotné do takýchto interpretov investovať. Zrejme inšpirovaní úspechom juhokórejskej senzácie PSY-a sa ľudia v hudobnej korporácii Universal Music Group rozhodli predstaviť svetu ďalšiu jednosezónnu hviezdu z Ázie. Vydavateľstvo Interscope Records by sa malo postarať o to, aby sa Priyanka v najbližších mesiacoch dostala do uší každému, kto počúva nejaké mainstreamové rádio.

Priyanka Chopra Zdroj: Facebook.com/priyankachopraviac fotiek bývalej Miss World

Hlavným dôvodom jej zmluvy vo veľkom vydavateľstve je zrejme snaha amerických hudobných bossov zarobiť na miliardovom indickom trhu. Ako však naznačuje MTV, možno máme naozaj do činenia so speváčkou, ktorá bude propagovaná celosvetovo. Veď v akejkoľvek krajine je dosť ľudí, ktorí podobnú tvorbu skonzumujú bez výčitiek svedomia a ešte sa aj dobre zabavia bez toho, aby si pomysleli: A nie je tých párty songov už akosi priveľa?


Pitbull verzus Will.i.am alebo "prašť jak uhoď"

Tendencie výskytu týchto popových "wannabies" nasvedčujú, že na komerčný úspech dnes stačí pekná tvárička, nejaké tie skúsenosti so šoubiznisom (nie nutne), tanečný duet s aktuálnou rebríčkovou hviezdou (viď nižšie), a v neposlednom rade skvelý marketingový tím kdesi v pozadí (bez neho by bola aj Lady Gaga s mäsovým oblečením iba psychopat a nie módna ikona). Spevácke schopnosti a skladateľské zručnosti sú druhoradé.

Priyankin aktuálny singel s Pitbullom s názvom Exotic podporilo video zverejnené na Youtube 11. júla. Do dnešného dňa má takmer 11 miliónov videní, čo znamená, že cieľová skupina sa celkom "chytila", hoci podľa komentárov je (zatiaľ) väčšina divákov z Indie. Samotná pieseň, akokoľvek sa nám snažiaca nahovoriť, že je unikátna a indické motívy v nej nevšedné, je stále len lacnota vytvárajúca dojem, že v Amerike robia všetky hity cez kopírku. Niekedy som presvedčená o tom, že ich generuje nejaký počítačový program, ktorý bol naposledy aktualizovaný pred rokom.


Ešte horšie pôsobí predchádzajúci singel In My City, v ktorom hosťuje Will.i.am. Raper a producent, ktorého najlepší kamarát sa volá auto tune, už v samotnom klipe vyzerá, že doň ani nechce patriť. Pravdepodobne si len slušne zarobil, keď napísal niekoľko silne hlbokomyseľných veršov do ďalšieho silne hlbokomyseľného songu. Presvedčte sa sami o snahe zviezť sa na vlne úspešnej skladateľskej šablóny. Aj s tým rizikom, že ju nedopočúvate do konca.


Autorka: Michaela Žureková (zdroj: MTV.com, wiki)
Foto: AP Photo/Gautam Singh / Facebook.compriyankachopra