Trochu encyklopedických faktov: narodila sa v roku 1967 v Írsku a ako speváčka, skladateľka i textárka dala o sebe vedieť na začiatku 80-tych rokov so skupinou In Tua Nua.

Trochu encyklopedických faktov: narodila sa v roku 1967 v Írsku a ako speváčka, skladateľka i textárka dala o sebe vedieť na začiatku 80-tych rokov so skupinou In Tua Nua. Naplno sa však predviedla a umeniu ostala verná od roku 1985. Popularitu získala aj ako speváčka tklivých balád, írskych tradicionálov, ale i protestantskými textami a názormi, ktoré dávala verejne na známosť. Už asi navždy ostane jej meno spojené s fotografiou Pápeža, ktorú roztrhala v priamom televíznom prenose. Neoodeliteľnou súčasťou jej imidžu bola dohola vystrihaná hlava. Počas svojej kariéry stihla vydať niekoľko albumov, chvíľu sa pohrávala s myšlienkou, že je lesbička, no napriek všetkému je vynikajúcou matkou. Dvakrát vystúpila v susednej Prahe, pričom vždy išlo o unikátny umelecký zážitok. Na sklonku minulého roka si však povedala dosť a rozhodla sa zrekapitulovať svoju tvorbu a rozlúčiť sa s publikom. A urobila to vskutku honosne. Na pultoch predajní sa objavila 2CD a 2DVD s vynikajúcim výberom jej tvorby.
Na prvom CD poslucháč nájde zbierku 19 rarít. Coververzie, duety, doteraz nikdy nepublikované nahrávky a tiež demo verzie niektorých skladieb. Je úplne jedno, či Sinead spieva kresťanskú pesničku, alebo pesničky kolegov ako Massive Attack, B - 52´s, Abby, Boudleaux Bryant, či Arethy Franklin. V každej z nich naplno zdôrazňuje svoju nepokorenú osobnosť a fantastické interpretačné umenie. Bolo by banálne tvrdiť, že Sinead je speváčka s dobrým hlasom. Ona je totiž speváčka s jedinečným, neopakovateľným hlasom, ktorý jej môžu kolegovia iba závidieť.
Druhé CD, to je záznam rozlúčkového koncertu. Írska klíma, úžasný zvuk, dokonalé aranžmány. Hudba akoby utlačená do pozadia, aby vyznel nádherný hlas Sinead O´ Connor. Skladby ako You Made Me The Thief Of You Heart či Fire Of Babylon znejú tak, že pri ich počúvaní behá mráz po chrbte. Podľa môjho názoru, vrcholom kariéry tejto speváčky bol album Universal Mother. Je len dobré, že pesničky z tejto akosi zabudnutej platne dostali pri koncerte väčší priestor. Sinead sa počas celej svojej kariéry tvrdo bránila tomu, aby jej najväčší hit Nothing Compares 2 U dominoval koncertom. Tu urobila výnimku a do programu ho zaradila. I takto sa dôstojne rozlúčila so svojim publikom. No a čo k tomu dodať? Len ťažko si predstaviť lepší výkon. Publikum ju za to odmenilo fantastickým potleskom.
Jedinou chybou koncertného albumu je fakt, že hoci je na ňom až 13 skladieb, zdá sa byť krátky. Sinead by sa dala totiž počúvať stále dookola. V záverečnej reči Sinead všetkym oznamuje, že je to skutočne jej posledný album a prosí svojich priaznivcov, aby jej dali pokoj a prestali sa o ňu zaujímať. Zdá sa, že bude nutné to rešpektovať. A s nadšením počúvať jej albumy v momentoch, keď je človeku fajn, i keď ma krízu. Vždy totiž dokážu vyliečiť. Sinead O´ Connor sa skutočne dôstojne rozlúčila so svojimi priaznivcami. Myslím, že všetkým bude veľmi chýbať.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2003
Celkový čas: CD1 / 78:05, CD2 / 67:18

TRACK LIST: CD 1