„Dobrý večer, je príjemné byť tu opäť a deliť sa o pódium s jednou z absolútne najlepších skupín, s akými som mal doteraz tú česť hrať.

„Dobrý večer, je príjemné byť tu opäť a deliť sa o pódium s jednou z absolútne najlepších skupín, s akými som mal doteraz tú česť hrať.“ To sú slová jedného z najlegendárnejších žijúcich hráčov na fúkaciu harmoniku, ktorým je Charlie McCoy. Kapela Druhá tráva, uvedená v citáte môže byť právom pyšná a to hneď dvojnásobne – jednak preto, čo o nej Charlie povedal, ale hlavne preto, že svojou hosťovaním na koncertoch a živej nahrávke potvrdil hráčske schopnosti, vďaka ktorým sú jednotliví členovia Druhej trávy rovnocennými partnermi aj pre tých najlepších v danom žánri.
Charlie McCoy sa narodil 28. marca 1941 v Západnej Virginii, USA. Hoci sa jeho hudobný talent prejavuje v hre na viacero nástrojov, preslávil sa hlavne ako virtuózny hráč na fúkaciu harmoniku. Vďaka tejto svojej schopnosti sa stal jedným z najvyhľadávanejších štúdiových hudobníkov v kolíske country hudby, americkom Neshville. Okrem desiatok významných mien country hudby hosťoval aj na nahrávkach všeobecne populárnych osobností ako Paul Simon, Joan Baez, Kris Kristofferson, Roy Orbison, či Elvis Presley. Zvukovo sa výrazne podpísal aj na viacero základných albumov Boba Dylana: Highway 61 Revisited, Blonde on Blonde, John Wesley Harding, and Nashville Skyline.
Druhá tráva je skupinou známeho českého pesničkára Roberta Křesťana, ktorý okrem svojho mužného speváckeho prejavu a poeticky drsných textov, ktoré uplatňuje najmä v autorských skladbách, je známy tiež ako znalec a milovník klasickej bluegrassovej hudby. S repertoárom známych, anglicky spievaných skladieb a skupinou špičkových inštrumentalistov z Čiech, Moravy a Slovenska jazdí už pomerne pravidelne do Ameriky, kde úspešne konfrontuje svoju interpretáciu s pôvodným, často ortodoxným prostredím žánru.
Hudobný obsah koncertov, na ktorých vlani s Druhou trávou hosťovsky účinkoval aj Charlie McCoy, sa skladal prevažne zo známych skladieb v štýle country, bluegrassu, country-swingu, klasického swingu a amerických tradicionálov, ktoré aranžoval a v jednom prípade aj do češtiny pretextoval Robert Křesťan. Album možno, okrem iného, považovať aj za základnú čítanku countryového repertoáru. Charlie McCoy tu v skladbách ako Orange Blossom Special, či úvodnej Scotland často prekračuje hranice, ktoré sú považované za štandard technicky zvládnuteľný na tak obmedzený, i keď podmanivý nástroj, akým je fúkacia harmonika. Album je možné z viacerých smerov považovať za koncentrát toho najlepšieho, čo môže v súčasnosti bluegrass ponúknuť.

Vydavateľstvo: Universal 2004
Celkový čas: 52:41

01. Scotland