Double Feature nie je tradičné DVD zachytávajúce jeden koncert a niekoľko bonusov. Ide tu skôr o denníkové zápisky skupiny z obdobia 1993 - 1998.

Double Feature nie je tradičné DVD zachytávajúce jeden koncert a niekoľko bonusov. Ide tu skôr o denníkové zápisky skupiny z obdobia 1993 - 1998. Na dvoch diskoch sa nachádza veľké množstvo materiálu z rôznych príležitostí. Ťažisko tvorí koncert z Tokya  z roku 1993, ale sú tu aj záznamy z iných koncertých, či štúdiových príležitostí a tiež niekoľko videoklipov začlenených do deja a autentických záberov natočených ručnou kamerou.

Dream Theater parí ku skupinám, ktoré nepokladajú vizuálnu stránku svojej hudby – rozumej „svoj vzhľad“ – za nejakú podružnú zložku. Na svojom hrdinskom imidži si ešte v relatívne nedávnej dobe nechali skutočne záležať. Zvlášť citlivo sa to prejavuje na retrospektívnom zázname a pre nepripravených divákov, ktorí doteraz poznali iba hudbu tejto kultovej skupiny progresívneho rocku, môže vzhliadnutie piatich mladíkov zvádzajúcim na pódiu brutálny súboj s vlastným egom, pôsobiť dosť „antikoncepčne“. Dlhé hrivy tu lietajú vzduchom, muzikanti štylizujúci sa do rolí antických polobohov predvádzajú množstvo tónov, ktoré majú budiť dojem čohosi vznešeného a pre túto planétu nesmierne dôležitého. Divák pritom nadobúda pocit, že kdesi v zákulisí je ukryté veľké zrkadlo, do ktorého muzikanti po očku poškuľujú, aby sa uistili že sú skutočne takí všestranne dokonalí, za akých sa pokladajú.

Kvalita obrazu, ale najmä zvuku, nie je vždy prvotriedna. Ako zdroj zvuku bol častokrát použitý živý mix, slúžiaci priamo na ozvučenie sály, ktorý sa vyznačuje inými pomermi medzi jednotlivými nástrojmi. (Tie ktoré hrali počas koncertu hlasnejšie na pódiu, sa na zázname naopak strácajú.) Zaujímavé je sledovať DVD s komentárom členov skupiny, ktorý nezasahuje rušivo do zvukovej stopy, ale možno si ho zapnúť v podobe titulkov. Z tohto autentického zdroja je zrejmý značný podiel sebairónie, ktorou hudobníci retrospektívne hľadia sami na seba. Aj vďaka týmto odľahčujúcim momentom sa zlepší celkový dojem z kapely.

Dream Theater sa skladá zo špičkových hudobníkov, z ktorých každý má svoje veľké vzory. Častokrát je tu skloňované meno skupiny Beatles. K raritám patria aj rôzne coververzie skladieb, v ktorých sa Dream Theatre predstavuje v karnevalovom teátri masiek, z ktorých každá predstavuje iný štýl . Medzi vydarené momenty patria záznamy hosťujúcich hudobníkov účinkujúcich spolu s Dream Theater (napríklad Steve Howe, gitarista skupiny Yes).

Dvojalbum Images &# Words/5 Yrs In A Live Time poskytuje kompletný a rozsiahly manual - návod na počúvanie a pochopenie hudby Dream Theater.

Žáner: Rock
Štýl: Progresive Rock, Heavy Metal, Pop