Prežili si toho naozaj dosť. Od záhadného zmiznutia člena skupiny, ktorý sa dodnes nenašiel (a Temžou už pretieklo pekné množstvo vody), cez alkoholické a drogové šialenstvá, až po niekoľkokrát ohlásený rozchod.

Prežili si toho naozaj dosť. Od záhadného zmiznutia člena skupiny, ktorý sa dodnes nenašiel (a Temžou už pretieklo pekné množstvo vody), cez alkoholické a drogové šialenstvá, až po niekoľkokrát ohlásený rozchod. Ten sa však, našťastie, nikdy nedostavil a po každom takomto útoku na svojho priaznivca nakoniec aj tak vždy prišli s nejakým novým albumom.
Aj po dvoch za sebou vydaných výberových albumoch (Forever Delayed s najväčšími hitmi a Lipstick Traces s raritnými nahrávkami) to už vyzeralo tak, že Manic Street Preachers jednoducho uzavreli svoju púť svetom šoubiznisu a odchádzajú na zaslúžený odpočinok. V tomto prípade však dva výberové albumy akoby iba naznačili istú čiaru a istý oddych od šialeného kolotoča.

Manic Street Preachers majú neohraničený tvorivý potenciál a na sklonku tohoto roku prišli s novým albumom. A dovolím si tvrdiť, že sú lepší, než kedykoľvek predtým. Značne zjemnili a ich nové pesničky sa už ani zďaleka nepodobajú tomu, čo robili na začiatku svojej kariéry. Hudba, ktorú robia je úžasne melodická a chytľavá. Toto je ten pravý britský pop, ktorý musí nadchnúť každého konzumenta kvalitnej populárnej hudby. Poviem to na rovinu. Lifeblood je nielen najlepším albumom aký som od Manic Street Preachers počul, ale je to bez dlhých slov najlepšia hudobná tvorba aká sa mi v posledných mesiacoch dostala do uší. Absolútny profesionalizmus. To sú Manic Street Preachers.
Ich album doslova pôsobí ako „zdroj životnej sily“, ako znie jeden z možných prekladov názvu. Tu však skôr ide o krv, ktorá je znázornená i na obrázkoch v booklete (o tom ešte neskôr). A ak je reč o krvi, tak je to (v tomto prípade bezpochyby) tekutina svieža, čerstvá a čistá, bez jedinej choroby. Tento chytľavý pop je doslova zdrojom energie a dá počúvať stále dookola. Prejav speváka kapely je tak originálny a čistý, že by mohol slúžiť ako podklad pre výučbu budúcich spevákov. Jeho originálne zafarbenie hlasu dáva celému albumu ešte väčšie grády. Skutočný hudobný unikát.
Manic Street Preachers sú bezpochyby najdôližetejšou gitarovou kapelou Veľkej Británie. Na svojom konte majú milióny predaných albumov a zástup významných hudobných ocenení. Posledný radový album Know Your Emeny vydali v marci 2001 a po troch rokoch sa vracajú s novým, dokonalým materiálom. Podľa samotných členov kapely je to najpopovejší album, aký kedy vydali a majú pravdu. Na produkcii albumu sa podieľal Tom Elmhirst, ktorý dal zvuk celému albumu.
Prvým singlom sa stala skladba The Love Of Richard Nixon a určite to nebol singel posledný. Dovolím si tvrdiť, že kapela má na tomto albume dvanásť nádejných hitov a bude veľmi ťažké vybrať tie najlepšie skladby na single. Pretože na tomto albume sú všetky pesničky rovnako skvelé a rovnako kvalitné.
Booklet je vytlačený na veľmi kvalitnom papieri, na fotografiách dominujú prúdy krvi a rovnako ako celý album, i fotografie a celý booklet sú veľmi dobré. Hádam ani netreba spomínať, že nechýbajú všetky texty a dôležité informácie.

Pustil som si nový album Manic Street Preachers v aute. Vžieral sa do mozgu natoľko, že som ho po pár kilometroch musel vymeniť za iný a dopočúvať ho v kľude doma. V prehrávači sa udomácnil na dosť dlhú dobu a ešte tam nejaký čas určite strávi. Dovolím si prirovnať ho k hudobnej hostii, ku ktorej sa treba správať zvlášť úctivo.

Vydavateľstvo: Sony Music, 2004
Celkový čas: 45:32

01. 1985