Tradície ostávajú, legendy ožívajú a vydavateľstvá zarábajú. I tak sa dá v krátkosti zhrnúť vydanie singla Do They Know It´s Christmas? v novej verzii.

Tradície ostávajú, legendy ožívajú a vydavateľstvá zarábajú. I tak sa dá v krátkosti zhrnúť vydanie singla Do They Know It´s Christmas? v novej verzii. Mala to byť veľká hudobná udalosť, ale bohužiaľ, veľký tresk sa nekoná. Legendy sú legendy a originál je originál.
Veľmi som sa potešil, keď som sa na jeseň dozvedel, že Bono z U2 prizval do štúdia niekoľko svojich hudobných priateľov a opäť nahrali legendárnu skladbu, ktorá vyjde v podobe singla. V čase, keď sa na trhu objavilo i skvelé DVD s koncertom Live Aid som to považoval za výborný nápad. A keď sa ďalej prevalilo, že Bonovi budú v štúdiu sekundovať ešte Robbie Williams, či Dido, zaváňalo to veľkou kvalitou. Bohužiaľ, legendárna skladba dostala modernejšiu podobu, z popovej hudobnej udalosti sa stal rockový úlet a výkony jednotlivých spevákov (to, čo predviedla Dido ešte asi dlho nepochopím, ona totiž dokázala skopírovasť samú seba i do tejto skladby) sú dosť chabé, čakal som jednoducho viac. Jednoznačne najlepší výkon tu predviedli Bono a Robbie Williams.
Na singli sú iba dve skladby, nová verzia pesničky, ktorá sa pomaly stáva hitom a pôvodná skladba, stará 20 rokov, no tak fantastická, že tá nová verzia hádam ani nemusela vzniknúť. Legendárny hit aj tak nepredstihla a pravdepodobne sa to už nikdy nikomu nepodarí. Hoci by možno iba stačilo trochu viac popracovať.
Bohužiaľ, nová verzia je len vývarovým prevedením (či skôr podvedením) originálu. Návrat po dvadsiatich rokoch tak ostal iba akousi komerčnou záležitosťou (ako keď naše hviezdy naspievali Vráť trochu lásky medzi nás), ktorá však našťastie má podľa dostupných informácií opäť charitatívny charakter. Tak potom nie je čo riešiť. Aj tak bolo potrebné, aby táto skladba konečne opäť vyšla na CD, takže sa spojilo príjemné s užitočným.
Bohužiaľ, CD vychádza v papierovom obale, a čo mi na ňom chýba najviac, je zoznam účinkujúcich. Vhodný by bol v oboch prípadoch. Len pre zaujímavosť, v novej verzii okrem iných zaspievali: Bono, Robbie Williams, Dido, Coldplay, Keane, Paul McCartney, Sugababes, Morcheeba, Travis, Snow Patrol, Jamelia, Busted, Daniel a Natasha Bedingfield, Radiohead, Moloko, The Darkness a další.
Hoci sa dnešným spevákom nepodarilo prekonať legendy, je strašne fajn, že sa tento singel objavil na pultoch (hoci za strašne prehnanú cenu), pretože ide o legendárny song, ktorý by mal byť vložený v diskografii každého hudobného priaznivca.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2004
Celkový čas: 8:49

01. Do They Know It´s Christmas? (Band Aid 20)