CD Horse Of A Different Color je vydarenou premiérou dua Big & Rich, ktoré 187 poslucháčov na serveri amazon.com vyhodnotilo priemernou známkou ****1/5.

CD Horse Of A Different Color je vydarenou premiérou dua Big &# Rich, ktoré 187 poslucháčov na serveri amazon.com vyhodnotilo priemernou známkou ****1/5. Dá sa predpokladať, že album ako tento by si nekupovali a nehodnotili alternatívne zameraní ľudia alergickí na tradičný americký sound. Pokiaľ ste však otvorení všetkému zaujímavému, prípadne je vám špeciálne blízky konglomerát country rocku a popu a nevadí vám v ňom ani kvapka experimentu (funky, rap), potom je veľmi pravdepodobné, že „Kôň odlišnej farby“ sa vám zapáči. Sám za seba môžem potvrdiť, že tak šťavnaté konské mäso som už dávno na tanieri nemal.
Odpich a nasadenie v hudbe aj speve, perfektne namiešaný zvuk rockových a country nástrojov, nadhľad, irónia a odhodlanie, ktoré nenápadne vyžaruje z každej noty a slova. Páni Big Kenny a John Rich neberú vážne seba ani tradíciu a z-dravý zmysel pre humor je z ich hudby cítiť aj keby ste nerozumeli textom. To podstatné je ale hudba.
Dá sa povedať, že všetky použité formy už zazneli predtým kdesi inde. Charakteristický country vokál (väčšina piesní je spievaných dvojhlasne v typicky vibrujúcich intervaloch), kombinácia akustických nástrojov a rockovej rytmiky. Vďaka nevšedným kombináciám všedných prostriedkov však poslucháč čoskoro pochopí, že servírovaný kôň je skutočne odlišnej farby. Hudba môže popudiť nielen alternatívnych poslucháčov, ale rovnako aj country puristov. Občas to tu zaiskrí podobne ako kedysi u Red Hot Chili Peppers, inokedy zase hudba Big & Rich pripomína Bon Joviho, ale bez jeho pátosu a sladkej uslintanosti. Potom sa zase z reproduktorov rozhostí pohoda sentimentálneho blues-swingu (s akcentom na slovo pohoda).
K oporným pilierom repertoáru patria skladby Save A Horse (Ride A Cowboy), Live This Life a Wild West Show. Na albume je aj niekoľko pop-countryových a tradicionalistickým popevkov prvoplánového vyznenia, akými sú skladby Big Time, Kick My Ass atď. Poslucháč si uvedomí že ide o pozlátko, no akosi mu to neprekáža. Všetko je tu na svojom mieste a na platňu ako táto patria aj ľahké rádiové pesničky, vďaka ktorým človek v noci nevybočí kvôli mikrospánku z cesty.
Návod na použitie tejto hudby znie - nehľadať čo v nej nie je a vychutnať si všetko, čo ponúka: zábavu, energiu, optimizmus a radosť z hudby. Keby som mal byť tým 188 hodnotiacim na amazon.com a záležalo by to iba na mne, kľudne by som duu Big & Rich tej pol hviezdy ešte pridal - keď nie pre nič iné, tak aspoň ako kredit do budúcnosti.

Žáner: Country
Štýl: Rock, Pop, Country-rock, Blues, Songwriter
Vydavateľstvo: Warner Music