Živé kvety založili niekedy v roku 1993 herečka Lucia Piussi (spev, gitara) a Peter Bálik (gitara). Po menších úpravách tvoria dnes skupinu okrem nich ešte Anges Lovecká (bicie, husle), Juraj Mironov (basa, akordeón), Marek Pastier (gitara).

Živé kvety založili niekedy v roku 1993 herečka Lucia Piussi (spev, gitara) a Peter Bálik (gitara). Po menších úpravách tvoria dnes skupinu okrem nich ešte Anges Lovecká (bicie, husle), Juraj Mironov (basa, akordeón), Marek Pastier (gitara). Prvé kroky skupiny sa rodili v divadle Stoka, a tá ich tvorbu aktívne ovplyvňuje dodnes (viď texty). Kapela je výnimočným živým organizmom slovenskej hudobnej alternatívy v neustálom vývoji.

Kto počul ich prvý album Živé kvety (1999), len ťažko sa prispôsobí soundu tohto najnovšieho, a zároveň tretieho v poradí (druhý album pod názvom V dobrom aj v zlom vyšiel v roku 2003). Na mojej ulici vyráža dych búrlivým prejavom, ktorý do úzadia potlačil úchvatnú poetiku ich začiatkov. Tú pohltila „krčmová atmosféra“, ktorá sa ťahá albumom podmanivo ako kúdoľ dymu z cigariet. Akoby odrazu reagovali na skutočnosť iným jazykom, ktorému síce rozumieť, ale na prvé počutie vyčerpáva. Premena je síce šokujúca, ale Živé kvety stále ostávajú tvrdohlavým telesom, ktoré nevymieňa svoje presvedčenie za úspech v podobe zmeny štýlu. V ich prípade ide len o zmenu nálady, fázu hudobného dospievania a názorového zrenia.

Zdá sa, že jediné, na čo sa pri Živých kvetoch ešte možno stabilne spoľahnúť, sú hutné texty. Momentálne aj s vulgárnejšími vsuvkami v podobe bežných nadávok, ktoré tieto skvosty do istej miery degradujú. Hodnotiaci tón potvrdzuje, že ide o intímne výpovede, prostredníctvom ktorých plynú osobné príbehy. Texty sú viac ironické než poetické, v spojení s hudbou, v niektorých prípadoch na ich pomery až prihlučnou a punkovou, však vytvárajú neopakovateľnú atmosféru individualizmu a vzdoru, príbeh človeka v rámci masy, pred ktorou sa chce občas ukryť, inokedy postaviť zoči-voči.

Ťažko povedať, či je väčšou výhrou vlastniť výnimočný hlas alebo mimoriadnu dávku hudobnej charizmy... Lucia Piussi patrí do tej druhej skupiny a vlastní aj čosi navyše. Táto žena je divoká a dokáže atmosféru formovať do sugestívnych nálad a výšok, pričom tlačí do úzadia nedokonalosť svojho hlasového rozsahu a uvoľňuje cestu hre, ktorou sa prezentuje. Práve ona je ťažiskom kapely, farba jej hlasu je nezameniteľná, spevácky prejav drzo uchytí váš srdcový sval medzi dlane a masíruje, pokým sa nenadýchnete.

Živé kvety sa nám zmenili, vyrástli. Album Na mojej ulici prináša postoj nevídaných rozmerov, s ktorým sa možno poniektorí budú musieť trošku dlhšie pasovať. Ale určite sa tento boj vyplatí, odmenou bude hudobný zážitok, ktorý vás unesie mimo územie stredného prúdu a predstaví sa vám vo svojej živelnosti a sile, ktorú, zdá sa, časom iba naberá. Popravde, tieto kvety ani náhodou ešte nie sú vyschnuté.

Vydavateľstvo: Slnko Records, 2004
Celkový čas: 35:56´

1. Na mojej ulici