Každoročne je to rovnaké. Na sklonku roku okrem klasických radových hudobných titulov vychádzajú i dve kategórie CD. Výbery najväčších hitov a samozrejme vianočné albumy, plné notoricky známych vianočných songov v klasickom prevedení, alebo vo všemožných úpravách.

Každoročne je to rovnaké. Na sklonku roku okrem klasických radových hudobných titulov vychádzajú i dve kategórie CD. Výbery najväčších hitov a samozrejme vianočné albumy, plné notoricky známych vianočných songov v klasickom prevedení, alebo vo všemožných úpravách. Písať o každom z nich zvlášť by bolo nosením dreva do lesa a opakovaním toho istého, tak sa poďme pozrieť aspoň v krátkosti, čo jednotlivé vydavateľstvá pripravili na tohtoročný vianočný trh pod hlavičkou „Christmas“.

Diana Krall – Christmas Songs
Jednoznačne najlepšie v tejto kategórii pochodilo vydavateľstvo Universal Music, ktoré ponúka excelentnú vianočnú kolekciu dámy džezu Diany Krall. Uznávaná speváčka na svojom vianočnom albume, ktorý by práve od nej nikto nečakal dodáva Vianociam úplne inú šťavu. Úžasná diva nevsadila iba na obohrané skladby (Jingle Bells, The Christmas Song, či White Christmas), ale uprednostnila najmä menej známe skladby. Neuveriteľných dvanásť pesničiek upravila do neprekonateľnej džezovej podoby, odspievala ich tak, že pri ich počúvaní behá mráz po chrbte a dokázala, že i tak komerčný sviatok, akým sa Vianoce bohužiaľ stávajú môže byť úplne v pohode. Navyše album Diany Krall sa dá bez problémov počúvať v ktoromkoľvek období. Booklet je veľmi jednoduchý, pár fotografií, informácie o autoroch – bez textov pesničiek. Takému unikátnemu dielu ako je toto však takáto drobnosť na kvalite naozaj neuberá.

Vydáva: Universal Music, 2005
Celkový čas: 45:09
Zoznam skladieb: Jingle Bells, Let It Snow, The Christmas Song, Winter Wonderland, I´ll    Be Home For Christmas, Christmas Time Is Here, Santa Claus Is Coming To Town, Have Yourself A Merry Little Christmas, White    Christmas, What Are You Doing New Year´s Eve, Sleigh Ride, Count    Your Blessings Instead Of Sheep
Universal Music vydáva i tieto vianočné tituly:
Various - Česká mše vánoční, Waldemar Matuška – Štastné a veselé, Helena Vondráčková – Vánoce s Helenou, Various – Vánoční stromeček, Various – Šest strun vánočních

Various – Okey Vianoce 3
Vydavateľstvo Forza v spolupráci s Rádiom Okey ponúkajú už tretie pokračovanie úspešných Okey Vianoc, z ktorých sa každý rok predá viac ako 100 tisíc kusov. Pravdepodobne inak tomu nebude ani tento rok a táto tradícia môže pokračovať donekonečna, keďže aj v našich končinách sa urodilo pomerne dosť vianočných skladieb a je z čoho vyberať. A navyše nemusí ísť rovno o vianočný popevok (Ave Maria), dôležité je, že sa hodí do koncepcie albumu. Vydavateľ tento raz vybral neuveriteľných jedenásť skladieb a pridal k nim i jeden bonus v podobe srandy od formácie Maxim Turbulenc. Okrem nich sa na albume predstavujú Lucie Bílá, Karel Gott, Iveta Bartošová, Elán, výborný a nestarnúci Janek ledecký, skupina Vidiek, Ilona Csáková, Pavol Hammel, Pavol Habera, či Petr Muk. Okey Vianoce sa už po tretí raz stali dôstojným sprievodcom vo svete vianočnej hudby. Všetky pesničky si prostredníctvom priložených kódov môžete (za poplatok, samozrejme) stiahnuť ako zvonenia do svojich mobilov.

Vydáva: Forza, 2005
Celkový čas: 43:45
Zoznam skladieb: Tichá noc, Jingle Bells, Rozvíjej se poupatko, Jedenáste prikázanie,    Sliby se maj plnit o Vánocích, Ave maria, Vianoce, Když zbývá par slov, Vianočné vlaky, Láska tíží, Svet lásku má, Veselé Vánoce
Forza vydáva i tieto vianočné tituly:
Vianoce s Darinou laštiakovou, Senzus Vianoce, Najkrajšie slovenské vianočné piesne a koledy, Poďme bratia do betléma, Crazy Frog – Crazy Hits - Christmas Edition

Various – Super Vánoce
Finalisti súťaže Česko hľadá SuperStar, prvej i druhej edície sa ešte raz zišli v štúdiu a nahrali album jedenástich vianočných skladieb. Treba však podotknúť, že na albume nenájdete ani Sámera Issu, ani Anetu Langerovú a množstvo z ďalších finalistov. Album tak bohužiaľ pôsobí ako nasilu vytvorená skladačka s komerčným zámerom a akékoľvek kúzlo Vianoc sa z neho vytráca. Speváci ponúkajú desať známych hitov a jednu pôvodnú skladbu od Petra Bendeho. Spevácke výkony sú biedne, samotný obal doslova odpudzujúci. Bohužiaľ, toto je jasný dôkaz toho ako dokážu byť Vianoce komerčné. V porovnaní so slovenskými Super Vianocami Slováci obstáli na výbornú.

Vydáva: Sony BMG Music Entertainment, 2005
Celkový čas: 43:09
Zoznam skladieb: A Winter´s Tale, All I Want From Christmas Is You, Jsou svátky, Little    Drummer Boy, Have Yourself A Marry Little Christmas, Tis The     Season Of Love, Silent Night, Thank God It´s Christmas, O Holy     Night, Hvězda, Last Christmas
Sony BMG Music Entertainment vydáva i tieto vianočné tituly:
Various – Super Vianoce