Na hudobnom trhu sú momentálne dva hudobné tituly spojené s dvoma obrovskými veľkofilmami. Ten prvý po celosvetovom úspechu konečne začína brázdiť i naše kiná, ten druhý už overil čas.

Na hudobnom trhu sú momentálne dva hudobné tituly spojené s dvoma obrovskými veľkofilmami. Ten prvý po celosvetovom úspechu konečne začína brázdiť i naše kiná, ten druhý už overil čas. Oba soundtracky však majú jedného spoločného menovateľa. Ich autorom je geniálny kompozitor, držiteľ niekoľkých Oscarov za filmovú hodbu a dvorný spolupracovník Stevena Spielberga - John Williams.

Geisha

Mystický, tajomný a najmä exotický príbeh, ktorý vznikol v produkcii Stevena Spielberga si priam žiadal, aby na jeho hudbe participoval Spielbergov dvorný autor John Williams. Práve on je totiž človek, ktorý sa dokáže úžesne vžiť do filmového príbehu mladej gejši, ktorá sa svojmu "povolaniu" venuje už od ranného dectva a život prežíva s rôznymi problémami a úskaliami, najmä kvôli sokyni, ktorú má v dome, kde pracuje. Úžasná Sayuri si však nakoniec hravo poradí s nástrahami. Naviac je to žena, o ktorú bojujú všetci muži. Ona však má svoje jediné trápenie, s ktorým sa nedokáže vyrovnať. Láska k mužovi, ktorého získať nemôžeje to jediné, čo Sayuri doshiahnuť nevie.
Úžasný príbeh sa Johnovi Williamsovi opäť podarilo podporiť fantastickou hudbou. Williams sa znova geniálne vcítil do príbehu a prišiel s hudbou plnou mysticky a tajomnosti, využívajúc všetky dostupné prostriedky exotického prostredia rozpovedané rečou hudby. I na tomto osemnásť skladbovom albume sa mu podaril unikát a zložil hudbu, ktorá je schopná prežiť si svoj život bez toho, aby poslucháč tohto albumu vôbec videl film. Vynikajúci projekt, ktorého kvality hádam ani netreba zdôrazňovať, pretože ich pochopí každý, kto pozná tvorbu Johna Williamsa.
V booklete, ako to už pri takýchto projektoch býva zvykom, dominujú filmové fotografie a informácie o filmových tvorcoch a hudobníkoch, ktorí sa na projekte podieľali. Projekt bez jedinej chybičky, ktorý musí a určite nadchne každého hudobného pôžitkára.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2006

Celkový čas: 61:11

Star Wars - Episode III - Revenge Of The Sith

Nejaké veľké opisovačky filmu Star Wars, nech už ide o ktorúkoľvek verziu, je hádam nosením dreva do lesa. Film je legendárny, rovnako ako muzika, ktorá k nemu vznikla a ktorú bravúrne napísal John Williams.
Tento soundtrack však prichádza i na náš trh v exkluzívnej podobe, vo forme dvojplatne, pričom prvý nosič je CD, na ktorom poslucháč objaví pätnásť trackov scénickej hudby, ktorá film sprevádzala a ktorú John Williams nahral s Londýnskym symfonickým orchestrom. Pri počúvaní tohto CD sa poslucháč a najmä ten, ktorý je milovníkom filmu,presunie aspoň na sedemdesiat späť na filmové miesta a spätne si užije svoju sci - fi lásku.
Súčasťou tohto projektu je však i druhý nosič. Tento raz ide o DVD, ktoré formou nespočetného množstva dokumentov približuje majiteľovi produktu to, akým spôsobom vznikala hudba. A teraz to najhlavnejšie. DVD obsahuje šestnásť celkom nových videoklipov k hudbe Johna Williamsa zo všetkých šiestich Hvioezdnych vojen, časovo zoradené tak, aby diváka previedli celou ságou od začiatku až do konca. To všetko na ploche ďalších neuveriteľných sedemdesiatich minút.
Booklet k projektu je plný filmových poznámok, na ktorých si zgustnú najmä filmový zanietenci, ktorým je tento špeciálny projekt skutočne ako šitý na mieru. A práve tento kvázi bonus posúva celý tento projekt do kvalitatívnych výšok, kde jednoducho má svoje miesto, ktoré mu právom patrí.

Vydavateľstvo: Sony BMG Music Entertainment, 2005

Celkový čas: CD: 70:50, DVD: 71:11