Erica Claptona verejnosti netreba zvlášť predstavovať. Meno JJ Cale nie je však mimo domovských Spojených štátov amerických také známe. Šesťdesiatosemročný Jean Jacques Cale je bluesovým interpretom a skladateľom.

V roku 1971 debutoval albumom Naturally. Z jeho dielne pochádzajú aj známe Claptonove piesne ako After Midnight, Cocaine, či Travellin Light.

Cesty, ktoré bežali vedľa seba, sa neraz zliali do jednej. Vďka tomu vznikol album The Road To Escondido. Clapton sa pripojil k Delaney &# Bonnie po rozpade formácie Cream. Tá skupina, ako aj JJ Cale dali Claptonovi šancu, aby sa prejavil ako sólový spevák. Delaney ho naučil ako vycucať kompletne všetkú esenciu z soulu, blues i popu. Cale ho zas obohatil o rockový zvuk gitary. A táto zmes, tak rôznorodá a nespojiteľná, nakoniec dokázala urobiť z Claptona jedného z najgeniálnejších gitaristov na súčasnej hudobnej scéne.
Zaujímavosťou je, že Eric Clapton žiada uvádzať meno JJ Calea vo všetkých prezentáciách ako prvé.

Album The Road To Escondido je nakoniec tou najväčšou vďakou, akú je Clapton schopný prejaviť. Na platni totiž predstavuje všetko to najlepšie, čo on spolu s Calem stvorili. Rytmické, trhané i hopsavé rythm & bluesové kúsky chytajú za srdce a poslucháča hravo prevezú po medzinárodnej hudobnej diaľnici. Z tých pesničiek doslova srší kus americkej hudobnej histórie. A zreteľne.

V skladbe Hard To Thrill akoby Clapton vzdal hold B. B. Kingovi, s ktorým sa poznal osobne a s ktorým dokonca hral. Ten song má úžasnú atmosféru, je úžasne precítene naspievaný a klavír v ňom je jednoducho bravúrny. Je to niečo ako návrat k titanom blues a urobiť niečo tak dokonalé a presvedčivé v dnešnej dobe je veľmi ťažké a zároveň zo strany poslucháčov len ťažko uveriteľné. Claptonovi sa to však uveriť dá. Je totiž dokonalý.

Je neuveriteľné aké podobné sú si v konečnom dôsledku hlasy oboch spevákov. Kto sa od koho učil? Kto je natoľko geniálny, že sa vie prispôsobiť tomu druhému? Je jasné, že v tomto prípade je dobrým žiakom práve Clapton, ktorý je po speváckej stránke na tejto platni obrovským prekvapením.

Geniálna platňa dvoch "obstarožných" pánov (myslené samozrejme v tom najlepšom slova zmysle), ktorá vás pohltí každou zo štrnástich skladieb. Nie je tu jediné hluché miesto, nič, čo by sa dalo nazvať chybou. Tento album je stopercentný a to je vzácna výnimka. Osloví síce najmä starších poslucháčov hudby, ale tým mladším zas predstaví, ako sa robí poriadna muzika. Skvelé! Jednoducho skvelé!

Vydavateľstvo: Warner Music,  2006

01. Danger
02. Heads In Georgia