Edícia Najkrajšie rozprávky pokračuje svojim druhým dielom, ktorý na CD prináša jednu z klasických slovenských rozprávok Pavla Dobšinského Tri zlaté vlasy a klasiku bratov Grimmovcov Kráľ Drozdia Brada.

Edícia Najkrajšie rozprávky pokračuje svojim druhým dielom, ktorý na CD prináša jednu z klasických slovenských rozprávok Pavla Dobšinského Tri zlaté vlasy a klasiku bratov Grimmovcov Kráľ Drozdia Brada. Zatiaľ, čo druhá zo spomínaných rozprávok nás dátumom svojho vzniku privádza do sedemdesiatych rokov minulého storočia, pretože jej vznik sa datuje na rok 1977, Tri zlaté vlasy vznikli už v roku 1991.

Na jednom CD sa tak stretla, dovolím si povedať klasická, historická nahrávka a projekt, ktorý bol nakrútený v dobe, pre zvukové nahrávky mierne nelichotivej, teda krátko po nežnej revolúcii. O to väčšiu radosť potom spôsobí fakt, že aj v tejto dobe vznikali klasické, silné a hlavne kvalitné nahrávky.
Slovenské rozprávky, vychádzajúce svojho času na starých vinylových platniach a neskôr na magnetofónových kazetách sa stali klasikami vďaka zdatnému umeniu starej hereckej generácie, ktorá dokázala prerozprávať legendárne príbehy tak presvedčivo, že detský poslucháč k tomu absolútne nepotreboval mať obraz, aby si vedel živo predstaviť, čo sa kdesi tam, v imaginárnej krajine rozprávok deje.
Fakt, že dnes opäť tieto diela vychádzajú na zvukovo vyčistených CD albumoch je len dôkazom toho, že klasika je jednoducho nesmrteľná. Dôkazom toho sú herecké a rozprávačské výkony v rozprávke Kráľ Drozdia Brada, v ktorej doslova excelujú Leopold Haverl, otec i syn Durdíkovci, Soňa Valentová a Ľubo Gregor. Mená, ktoré sú bezpochyby zárukou kvality.
Avšak tí, ktorí v roku 1991 pripravovali rozprávku Tri zlatí vlasy veľmi dobre vedeli, že jedným z úspešných krokov ku kvalite je bezpochyby herecké zloženie a tak v prevažnej miere siahli po osvedčených menách ako Zdena Gruberová, Pavol Mikulík, Božidara Turzonovová, Stano Dančiak, Eva Rysová, opäť Leopold Haverl, Viera Strnisková, či Andy Hryc. Mladšiu generáciu hercov zastupujú Maroš Kramár, či Soňa Ulická.

A hoci už na prvé počutie je jasné, že pri tvorbe rozprávok v roku 1977 a o štrnásť rokov neskôr panovali iné metódy, obe rozprávky sa nádherne dopĺňajú a rozširujú tak edíciu, ktorá v konečnom dôsledku pojme neuveriteľných šestnásť CD albumov, na ktorých zväčšia budú  dve klasické rozprávky.
Dovolím si tvrdiť, že tento projekt poteší rovnako tak generáciu dnešných detí, ako i ich rodičov, ktorí bezpochyby na týchto nahrávkach vyrastali. A verím tomu, že keby dnes prekutrali povaly svojich domov, tak tam ešte staré praskajúce platne s rozprávkami určite nájdu. Dnešný čistý zvuk CD nosičov je ďalším plusom k nostalgickému, no príjemnému návratu späť.

Vydavateľstvo: Opus, 2007
Celkový čas: 71:04