Celkový obrat z predaja v hudobnom priemysle sa na Slovensku v roku 2011 znížil oproti roku 2010 o 28,1 percenta. Agentúru SITA o tom informovala Marie Filípková zo sekretariátu českej pobočky Medzinárodnej federácie fonografického priemyslu (ČNS IFPI).

Tento údaj pritom zahŕňa aj predaj digitálnych nahrávok, ktorý oproti roku 2010 narástol o 29,6 percenta. Z celkového obratu v roku 2011 tvoril digitálny predaj 8,5 percenta.

Najsilnejšiu pozíciu na trhu má vydavateľstvo Universal Music so 40,9 percenta, za ním nasleduje spoločnosť EMI, ktorej podiel na trhu je 18,8 percenta. Na tretej priečke sa umiestnila firma Sony Music s podielom 13,5 percenta. Na ďalších miestach sú firmy Forza (11,8 percenta), Supraphon (6,7 percenta) a Warner Music (4,2 percenta).

Podľa ČNS IFPI bol rok 2011 z hľadiska predaja digitálnych nahrávok prelomový, pretože sa na slovenskom trhu konečne objavil internetový obchod iTunes. V spolupráci s firmou Orange bol tiež spustený nový streamingový servis MusicJet.

Zdroj: SITA
Ilustračný obrázok: Hudba.sk