Pre třineckého rodáka Michala Woreka, ktorý má na konte spoluprácu so švajčiarskym labelom EMR, speváčkou Ewou Farnou, skupinami Lucie, Lake Malawi, Chinaski, projektom Vivaldianno, orchestráciu pre oceňovanú snímku Dukla 61 a mnohé ďalšie projekty, je typické pestré žánrové rozpätie od jazzu po metal.

To sa odráža aj na jeho prvom sólovom počine Piano. Na albume sú viditeľné prvky minimalizmu, vážnej hudby, jazzu, ambientnej hudby i rocku. "Keďže som posledných pár rokov len aranžoval cudziu hudbu alebo skladal na objednávku podľa zadania či podľa textu, začala vo mne rásť potreba vytvoriť niečo čisto autorské. Niekoľko mesiacov som premýšľal nad konceptom, ktorý sa časom vykryštalizoval do podoby klavírneho albumu, neznejúceho iba klavírne. Ten nástroj ma sprevádza od mojich piatich rokov, chcel som mu preto zložiť pomyselný hold," hovorí Worek.


Zdanlivú jednoduchosť skladieb dopĺňa sofistikované použitie zaujímavých hudobných prvkov. Pomocou klavírnych zvukových bánk Worek vytvára širokú škálu farieb a zvukov, od čisto akustických cez elektronické až po bicie. Kompozične pracuje s vrstvami a princípmi populárnej aj vážnej hudby, album Piano je však zrozumiteľný aj pre laických poslucháčov vďaka kladeniu dôrazu na čistotu a jednoduchosť.

Workova hudobná cesta začala v jeho piatich rokoch pri klavíri na třineckej ZUŠ, neskôr pokračoval štúdiom klasického a jazzového klavíra na konzervatóriu Jaroslava Ježka a ďalej štúdiom skladby na pražskej HAMU. Okrem skladania vlastného repertoáru Worek napríklad aranžuje klasické a filmové skladby pre dychový orchester, tvorí orchestrálne aranže, pracuje na orchestrácii a tvorbe nôt, produkcii piesní, tvorbe klavírnych či orchestrálnych sprievodov. V súčasnosti okrem iného pracuje s Krištofom Markom na orchestrálnych aranžmánoch pre kapelu Lucie a projekt Lucie v opeře alebo vytvára orchestrácie pre multimediálny projekt iMucha.

Informácie a foto redakcii Hudba.sk poskytla Anna Mašátová.