Obchodný reťazec John Lewis každoročne zásobuje svet veľkolepými vianočnými reklamami. Tento rok spojil sily s britským hudobníkom Eltonom Johnom, ktorý sa v dojímavom videu vracia k rôznym situáciam zo svojho života, pričom na začiatku bol dar v podobe klavíra. Z toho vychádza odkaz reklamy, že vianočný darček vám môže zmeniť život.

Elton John v reklame prechádza rôzne momenty svojho života od čias najväčšej slávy, vrátane rezidencie v Las Vegas okolo roku 2000 či vystúpenia v televíznom programe Top of the Pops, až po situácie z jeho útleho detsva, pričom celý koncept je spojený v príbehu Chlapec a klavír. V rôznych fázach života Eltona Johna speváka stvárňujú viacerí herci a rovnako sa mení aj hlas, ktorý spieva jeden z najväčších spevákových hitov Your Song

Pointa emotívnej reklamy vedie k tomu, že vianočný darček môže človeku zmeniť život presne tak, ako sa to stalo aj Eltonovi Johnovi, keď ako dieťa dostal pod vianočný stromček klavír. O tom hovorí aj reklamný slogan: "Niektoré darčeky sú viac ako len darček."


Sentimentálny príbeh na obchodnom pozadí

"Bola to pre mňa skvelá príležitosť premýšľať o vlastnom živote v spojitosti s hudbou a o neuveriteľnej ceste, ktorú som prešiel a vrátil som sa k momentu, keď som prvý raz hral na klavíri mojej starej mamy, keď vstúpila hudba do môjho života," uviedol Elton John v oficiálnom vyhlásení k uvedeniu reklamy. "Reklama je úplne fantastická a som naozaj rád, že som mohol byť súčasťou každej jednej minúty v nej," dodal hudobník.

Tvorcovia sa pritom rozhodli aj pre priklášnenie reality,
 ktoré pomáha záverečnej pointe. Napokon, Vianoce sú sviatkom, ktorý znesie aj magické príbehy. Na hlavu Eltona Johna sa však v súvislosti s reklamou zniesla aj vlna kritiky. Okrem toho, že sa tvorcom podarilo vytvoriť dojemnú, idealizovanú reklamu, tak sa tiež médiami nesú hlasy, či reklama nie je do očí bijúcim obchodným ťahom, keďže sa začali predávať vstupenky na rozlúčkové turné Eltona Johna Farewell Yellow Brick Road a budúci rok vyjde tiež jeho biografia s názvom Rocketman.


Obchodná sieť John Lewis v minulosti spolupracovala na vianočných reklamách aj s Tomom Odellom či speváčkou Lily Allen. Vlani zase spojila svoj vianočný príbeh s príšerkou Moz. Vianočné reklamy tejto značky sa tešia veľkému úspechu po celom svete, no zároveň stoja patrične veľké peniaze. Kým v prípade Eltona Johna sa hovorí o honorári šesť miliónov eur, minuloročná reklama s Moz mala stáť až osem miliónov eur. 


Autorka: Marína Valentovičová
Foto: reprofoto / Youtube

Súvisiaci interpreti: Elton John