Nie je žiadnym tajomstvom, že kráľovná popu nie je práve najlepšia speváčka. Preto nebolo až takým veľkým prekvapením, keď jej vystúpenie na Eurovízii bolo veľkou šou s nepodareným spevom. Madonna sa však rozhodla proti zlým jazykom bojovať po svojom - video z kritizovaného vystúpenia zverejnila s upraveným spevom.

Sobotnajšie vystúpenie Madonny na veľkom finále Eurovízie okamžite vyvolalo rozporuplné reakcie fanúšikov. Časť z nich kritizovala speváčku za použitie efektu autotune v novinke Future, ktorú odprezentovala spolu s raperom Quavom, no ešte väčším problémom bola hitovka Like A Prayer, v ktorej Madonna nedokázala zakryť svoje hlasové nedostatky.

To, čo jej nevyšlo počas živého vystúpenia, doladili šikovné producentské ruky dodatočne po šou, a tak na svojom Youtube kanáli zverejnila video z vystúpenia s umelo vylepšeným spevom. Samozrejme, tento krok sa nestretol s nadšením, a tak speváčka okrem kritiky samotnej šou teraz čelí ďalším negatívnym komentárom za to, že sa snaží vystúpenie ukázať v lepšom svetle, než v skutočnosti bolo.

Zrejme tak urobila najmä pre svojich amerických fanúšikov, ktorí väčšinou Eurovíziu nesledujú, takže pôvodné vystúpenie nevideli. Stále ho však možno na Youtube nájsť, navyše komentáre a články ju z tohto pokusu o zametenie speváckeho trapasu pod koberec okamžite po zverejnení editovaného videa usvedčili.

Názor expertky: Veľmi zle ladí a dosiahla maximum nevkusu

To, že Madonnin spev na zverejnenej oficiálnej nahrávke bol dodatočne upravený v štúdiu, okrem fanúšikov zmiatlo aj britskú sopranistku a moderátorku rádií Classic FM a BBC Radio 3 Catherine Bott. "Zaujímala ma Madonnina šou, pretože som videla správy, že bola počas celého svojho veľkého čísla falošná alebo mimo tónu," vraví odborníčka. Preto ju veľmi prekvapilo, keď si ako prvé pustila oficiálne video, ktoré Madonna zverejnila na druhý deň po Eurovízii, a vôbec sa jej vystúpenie nezdalo byť zlé. "Jej súčasný hlas sa mi zdal hlbší a konzistentnejší, ako som očakávala," priznala pre Classicfm.com.

Rozuzlenie záhady však prišlo, keď sa dostala k pôvodnej nahrávke. "Som si istá, že to bolo upravené. Pustila som si pôvodný záznam - toto je prirodzená Madonna a veľmi zle ladí," vraví Catherine Bott. Ako však dodáva, najväčšou hrôzou vystúpenia Madonny bola podľa nej banalita toho celého. "Zjavne si stále myslí, že niekoho ohúri so všetkými tými spievajúcimi postavami v mníšskych róbach a plynovými maskami, že je naša hrdinka, ktorá samu seba stavia do roly Kristovej nevesty pred odhalením tradičného korzetu. Ale v skutočnosti s touto produkciou dosiahla len maximum nevkusu," uzavrela Bott.

V oficiálnom zázname z finále Eurovízie 2019 s pôvodným audiom je Madonnino vystúpenie v čase 2:56:02.

Slabý výkon nezakrylo ani politické gesto

Napriek tomu, že príšerný spev Madonny sa v sobotu večer naozaj nedal prehliadnuť, niektorí fanúšikovia sú k speváčke milosrdní. Oceňujú najmä jej postoj k izraelsko-palestínskemu konfliktu, ktorý vyjadrila napriek príkazom organizátorov súťaže počas vystúpenia. V závere skladby Future sa totiž na pódiu objavili dvaja tanečníci v objatí s vlajkami oboch krajín na chrbtoch.

"Madonna možno znie falošne, ale získala si dnes moje srdce tým, že je umelkyňou, ktorá síce nemá vždy perfektný hlas, ale vždy povie niečo inšpiratívne a vie ako doručiť posolstvo. Zatienila všetkých ostatných a bola skutočnou kráľovnou," napísala fanúšička v jednej z reakcií na Twitteri. Aj v tomto prípade platí, že niekomu veľké gesto stačí a niekomu nie. Ako svedčia reakcie väčšiny fanúšikov a médií, dnešné technológie síce dokážu z pokazeného vystúpenia urobiť video, ktoré na neznalého diváka pôsobí úplne autenticky, no traumu z pokazeného vystúpenia a pravdu o jeho skutočnej podobe zmazať nedokážu.

Časy sa menia a udržať sa na vrchole popového priemyslu nie je jednoduché. Madonna veľmi chce byť v najvyššej lige, stále chce svojou tvorbou a vystúpeniami šokovať. V prípade Eurovízie však základnú úlohu speváčky - samotný spev - nezvládla. Dokonca jedno z videí z vystúpenia má názov "Madonna's Career Ending Performance At Eurovision", ktorý toto vystúpenie označujú za koniec jej kariéry a mnohí jej kritici, ale aj niekdajší fanúšikovia sa s tým stotožňujú. Napríklad aj známy britský moderátor Piers Morgan, ktorý po vystúpení na Twitteri napísal: "RIP Madonna's Career" a následne ju so svojimi hosťami kritizoval aj rannej šou Good Morning Britain.

Speváčka je teda necelý mesiac pred vydaním očakávaného 14. albumu Madame X (14.6.) v nezávideniahodnej pozícii. Po dvojnásobnom eurovíznom faux pas by bolo veľkým prekvapením, keby sa jej s novinkou z hľadiska predajnosti podarilo odlepiť z dna, ktoré dosiahla s predchádzajúcou nahrávkou Rebel Heart (2015).

Autorka: Marína Valentovičová

Súvisiaci interpreti: Madonna