Vyzývavý outfit ako z výpravného porna, ukážka poriadneho twerkingu (uč sa, Miley!), ruka v rozkroku, olizovanie bankoviek s vlastnou podobizňou a roztiahnuté nohy. To je Rihanna v novom klipe, ktorý vlastne vôbec nešokuje, lebo to všetko je už (žiaľbohu, ale možno aj chvalabohu) celkom normálna súčasť "konkurenčného boja" v šoubiznise.

Popové speváčky sa v poslednej dobe rozšantili natoľko, že kedysi šokujúce erotično z Madonniných hudobných videí by dnes nespôsobilo vôbec žiadny rozruch. V populárnej hudbe už vraj bolo všetko vymyslené, a tak u mainstreamových hviezd ako Miley Cyrus, Britney Spears, Lady Gaga či Rihanna ani veľmi nejde o to, ktorá má lepšie skladby a aké sú speváčky. Skôr sa pretekajú v tom, ktorá z nich bude vládnuť v pomyselnom rebríčku šoubiznisových sex symbolov.

Madonna si svoju pozíciu kráľovnej popu vybudovala vo veľkej miere práve na stavaní sa do pozície sexuálneho idolu, no o prvenstvo v tejto kategórii sa ju v čase jej najodvážnejších klipov nikto nejak intenzívne nepokúšal pripraviť. Predsalen to bolo v dobách, kedy sa v oveľa väčšej miere dalo zaujať aj samotnou hudbou. V súčasnosti je však "popových striptérok" podstatne viac a ich rastúca rivalita vedie k značnému posúvaniu hraníc. Navyše internet je omnoho benevolentnejší v otázkach cenzúry ako kedysi MTV.

Jesenný súboj o pozíciu popového sex symbolu roka (alebo najväčšej šľapky roka, jak je libo) odštartovala neveľmi príťažlivá Miley Cyrus, ktorá musela svoj deficit ero- a exotickosti vykompenzovať priamočiarou obscénnosťou, čím dokonale zatienila aj kedysi najkontroverznejšiu Lady Gaga. Tá sa síce v posledných mesiacoch vyzliekla kde kade, ale jej videoklip ku comebackovému singlu Applause bol omnoho viac artový ako prvoplánovo šokujúci.

To sa nedá povedať o Miley, ktorá najskôr zaplnila titulky svetových médií vystúpením na odovzdávaní cien MTV a následne svoj útok na pudy fanúšikov zavŕšila klipom Wrecking Ball, ktorý sa vďaka speváčkinej perverznosti a nahote stal suverénne najsledovanejším septembrovým videom na Youtube (za 25 dní má viac než 180 miliónov prehratí).

Nestačí sa vyzliecť, treba aj twerkovať!

O miesto na "popovom tróne" sa tento týždeň takisto výrazne sexuálnym videoklipom prihlásila Britney Spears. Okrem zopár nevinných sado-maso doplnkov a scénok štylizovaných do roly dominy však stavila najmä na dokonalý výzor. Priblížila sa síce k najodvážnejším klipom svojej kariéry a ukázala, že aj po 15 rokoch na scéne stále patrí medzi najsexi speváčky, no hodenú rukavicu od Miley Cyrus celkom rozumne nechala ležať. Pre tridsiatničku a dvojnásobnú matku by už prekračovanie hraníc (ne)vkusu nemuselo byť tou najlepšou voľbou.

Neprešlo však ani 24 hodín a pozornosť na seba po čase opäť upriamuje Rihanna, ktorá by bez svojej erotickosti a ochoty ukázať krivky nebola Rihannou. A na rozdiel od Britney vo svojom novom klipe aj priamo odpovedá na výzvu bývalej Disney hviezdy. Text skladby Pour It Up z minuloročného albumu Unapologetic je oslavou striptízu a zarábania peňazí, čomu zodpovedá aj jej vizuálne stvárnenie. V óde na luxusné striptízové kluby kráska z Barbadosu väčšinu času sedí na zlatom kráľovskom tróne alebo na ňom predvádza rôzne obscénne gestá a gymnastické triky. Na sebe má len rifľové tangá s presvitajúcimi červenými nohavičkami, diamantmi osadenú podprsenku a zopár ďalších ozdôb, pričom okolo nej sa v rôznych surreálnych záberoch pripomínajúcich fatamorgánu krútia vyzývavé tanečníčky.

Zahraničné médiá však najviac zo všetkého zaujali scénky, v ktorých samotná Rihanna predvádza twerking svojím dvakrát väčším a dvakrát zvodnejším zadkom ako Miley, ktorej pozadie sa po MTV VMA stalo vďačným terčom internetového humoru. Minimálne v tejto disciplíne teda speváčka nad svojou mladšou rivalkou vyhráva. Zaujímavosťou zo zákulisia klipu je, že jeho pôvodný režisér Vincent Haycock od projektu v septembri po niekoľkých mesiacoch odstúpil (nakrúcať sa začalo už v máji) a ako dôvod uviedol "kreatívne rozdiely" medzi ním a Rihannou. Možno sú dôvodom práve "twerkovacie" scény, ktoré sú jasnou odpoveďou na medializáciu Mileyinho vrtenia zadkom. Napokon je teda ako režisérka klipu uvádzaná aj samotná Rihanna. Ako málo stačí...


PS: Ach, zase ďalší zbytočne dlhý text, v ktorom vôbec nejde o hudbu. No keď už sme pri tom, kto je pre vás v súčasnosti najväčšou popovou sexuálnou ikonou?

PS2: Ak Vám Rihanna nesadla, apetít si môžete napraviť rovnako čerstvým klipom mojej aktuálnej hudobnej bohyne Anny Calvi k úžasnej skladbe Sing To Me. Nakrúcal sa v Mexiku a o réžiu sa postarala Emma Nathan, s ktorou Calvi už spolupracovala v minulosti. Pieseň Sing To Me pochádza z očakávaného albumu One Breath, ktorý by mal vyjsť 7. októbra (viac info). A keby sa niekto pýtal, čo má Anna Calvi spoločné s Rihannou, tak odpoveď znie: Vôbec nič. Robím to len preto, lebo na samostatný článok o Anne Calvi klikne za týždeň toľko ľudí ako na Rihannu za pol hodinu...


Autor: Patrik Marflák
Foto: Youtube

Súvisiaci interpreti: Rihanna