Debut skupiny Funny Faces je ďalšou dobrou správou z radov mladej hudobníckej generácie. My Odds and Ends, ktorý piešťanskú kapelu oficiálne zaraďuje medzi to najkvalitnejšie z domácich kapiel hrajúcich indie rock s anglickými textami, je inštrumentálne prepracovaný album s gitarovými sólami, hlbokým vokálom, vkusne "nainštalovanými" elektronickými ozdobami a svetovým zvukom.

Funny Faces fungujú s určitými personálnymi zmenami od roku 2006. Vydali niekoľko EP, s ktorými si získali prvých fanúšikov, no na debutovú dlhohrajúcu štúdiovku ich nechali čakať dlhých osem rokov. Pravdepodobne aj dlhší čas vývoja kapely sa prejavil na celkovom zvuku a vyzretosti albumu.

Hudobníci na novinke hneď od začiatku ukazujú odhodlanie tvoriť hudbu podľa svojich predstáv. Úvodná skladba Life's Not Work má totiž vďaka dlhému intru a outru viac ako sedem minút a je momentom, ktorý spoľahlivo reprezentuje celkovú náladu albumu. Možno je až trochu škoda, že si skupina taký výrazný a hudobne prepracovaný "statement" nenechala na neskôr.

Dominantný spevák a nenápadné hity

Jedenásť skladieb na albume My Odds and Ends pôsobí harmonicky. Nahrávku tvoria dve podstatné zložky, ktoré z neho robia príjemne počúvateľný album. Svoju zásluhu na tom má určite spevák Marko Manas. Svojou farbou hlasu totiž dodáva každej pesničke zvláštnosť, ktorá okamžite poslucháča upúta. Dobrou správou je, že kapela za svojím spevákom v ničom nezaostáva, a tak je veľmi pravdepodobné, že si kapela Funny Faces vďaka tomuto albumu nájde na slovenskej hudobnej scéne svoje stabilné miesto.

Album prináša niekoľko skladieb, ktoré sa ľahko dostanú do uší a medzi mladými indierockovými poslucháčmi, pre ktorých je nahrávka primárne určená, sa môžu stať hitmi. Jednou z nich je aj dynamická I Wanna. Hneď v jej úvode ma prepadla myšlienka na českých Support Lesbiens, s ktorými majú Funny Faces spoločné určité črty. Okrem dobrého speváka sú to aj skladby neznejúce domáco, aj keď v prípade Funny Faces tomu oproti skúsenejším českým kolegom ešte niečo chýba. Indie-hitovým potenciálom rozhodne disponujú aj rýchla One-Off Shooter a jeden z najvýraznejších kúskov na albume, ktorým je titulná pesnička My Odds and Ends.

Funny Faces, 2014

Stavili na gitary

Na celom albume je absolútne dominantným nástrojom gitara, ktorá dostáva priestor na rôzne bláznovstvá a vo viacerých momentoch dokáže príjemne prekvapiť. Dôkazom sú napríklad piesne You Should Run Throught The Desert alebo Take Those Beers and Go. Úplnú smršť hudby a hluku prináša na album pesnička Miss Alice. Po nej veľmi dobre padne uvoľnenie a spomalenie v podobe chytľavej, hravej a trochu country-šmrncnutej Dance Dance. Tá predstavuje presne ten typ skladby, ktorá spraví poslucháčovi dobrú náladu s myšlienkou užiť si ju na parkete.

Album uzatvára jedna z najlepších piesní kapely, True Honey. Neprekvapilo preto, keď sa stala novým singlom a kapela k nej tento týždeň zverejnila videoklip. Pod dohľadom režiséra Jakuba Baču ho Funny Faces, spoločne s ďalšími účinkujúcimi, ktorými sú študentka filmovej réžie Ema Sečová a model Dominik Kadlubiak, natočili doma v Piešťanoch aj v Košiciach. Videoklip, ktorého symboliku necháva kapela bez vysvetlenia, tiež pekne dokumentuje, že kapela chce robiť veci zaujímavo a hlavne po svojom.

Debut skupiny Funny Faces je sviežou nahrávkou mladých hudobníkov s obrovskou chuťou posúvať svoju hudbu k ľuďom. Je to kapela, ktorá má energiu a hlavne talent a vôľu robiť veci čo najlepšie, o čom svedčí aj špičkový mastering nahrávky a kreatívny obal albumu. Možno My Odds and Ends nie je prelomovou nahrávkou, nakoniec, ide len o ich prvotinu. Funny Faces sa však postarali o kvalitný album pre mladú generáciu, ktorý príjemne prekvapil. Ak máte radi poctivú hudbu a rock'n'roll, rozhodne stojí za vypočutie.

Funny Faces – My Odds and Ends
(self-released, 2014)

1. Life's Not Work