Sú to také zvláštne momenty. Občas ma prepadne myšlienka o tom, čo tak asi robia hviezdy, ktoré pred rokom 1989 dominovali domácemu éteru a nové albumy vydávali v pravidelnej ročnej periodicite.

Sú to také zvláštne momenty. Občas ma prepadne myšlienka o tom, čo tak asi robia hviezdy, ktoré pred rokom 1989 dominovali domácemu éteru a nové albumy vydávali v pravidelnej ročnej periodicite. A tak sa celkom zámerne dostávam k albumom spevákov a speváčiek, ktorí zdolali nepriaznivú dobu ataku svetovej produkcie a stále vydávajú nové albumy, prípadne si užívajú honoráre z vydaných reedícií ich niekdajších albumov. A čuduj sa svete, podľa vyjadrenia obchodníkov je o ich albumy stále záujem.
Treba sa čudovať? Prečo? I ten najväčší ošiaľ občas pominie a tak sa nemožno čudovať tomu, že slovenský či český hudobný spotrebiteľ občas zatúži po pesničkách s rodnou rečou. A zatiaľ čo väčšina českých speváckych hviezd (súčasných i minulých) triumfuje najmä v rôznych muzikáloch, sú i také, ktoré (dnes už sporadicky) vydávajú nové albumy a stále majú čo povedať. A tak ako labužníci občas dostanú chuť na nejaký dobrý zákusok, moje súčasné obdobie by sa mohlo volať Hana Zagorová. Možno i preto, že sa v televízii občas objaví s celkom príjemnou a chytľavou pesničkou Navěky zústane pouze čas a pri tanečných kreáciách vždy dokáže, že má čím zaujať. A tak som začal pátrať. V obchodoch boli väčšinou k dispozícii už spomínané reedície starších albumov.
Ale kde sú novinky? Tá od pani Zagorovej vyšla na sklonku minulého roka a zohnať ju na Slovensku je dosť ťažké umenie. Ale podarilo sa. Má najnovší album tejto českej stálice ešte čo povedať dnešnému poslucháčovi? Raz darmo.
Speváčka, o ktorej umeleckej, ale určite i osobnej minulosti by sa dala napísať kniha je stále vo forme. A nemožno ani predpokladať, že by sa na jej albumy vrhala iba staršia generácia. Na koncertoch možno vidieť rovnako starších ľudí ako i "krpatú" mládež a všetci si veselo spievajú jej staršie i novšie pesničky.
Zagorová je jednoducho stále in a stráviteľná.
Nie, aktuálny album speváčky určite nezaznamená taký úspech ako ktorýkoľvek iný vydaný pred "nežnou". Vtedy mali naši speváci omnoho jednoduchšiu situáciu, pretože iná ponuka tu nebola. Z titulnej pesničky síce bude určite evergreen a ten Zagorová nutne potrebovala. Pesnička dnes rezonuje českým éterom a je to jasný hit. Pokiaľ poslucháčovi nevadí, že počúva "starú gardu" (a hlavne v tomto prípade by to bola neskutočne nevkusná myšlienka), ktorej produkcia sa nehýbe veľkými krokmi dopredu, pri tomto albume určite nebude sklamaný. Kto by však už od Hany Zagorovej čakal kalerábovú modernú produkciu? Ak poslucháčovi neprekáža jednoduchý, melodický a toľkokrát gýčom nazývaný pop, je na správnom mieste. Presne taká je najnovšia Hana Zagorová. Príjemná a milá, odhadnuteľná v každom momente. Z jej spevu je okamžite citeľné, kedy sa pri spievaní smeje a kedy je vážna. Speváčka, ktorá s hlasom síce nedokáže divy, ale dokáže príjemne upokojiť každú atmosféru. Hana Zagorová je plná lásky. Tak ako vždy. Ťažko však niekto môže očakávať, že Zagorová bude spievať o tom, že všetko naokolo stojí (mierne povedané) za prd. To by už nebola ona a to by ani jej poslucháči nestrávili a len ťažko by jej uverili. Je totiž isté, že jej albumy si kupuje vybraná vzorka fanúšikov, ktorí od nej nič iné ako pesničky o láske ani neočakávajú. Takže obsah textov je jasný.
Na albume sa vystriedalo až 5 textárov, z ktorých každý predstavil lásku z inej strany. Celému albumu (zo strany textov) dominuje človek, ktorý síce prispel iba jediným textom, ale ten je o to výnimočnejší. Michal Horáček je autorom dokonalých textov, nad ktorými treba premýšľať. A Krev a šroubky, ktoré pre Zagorovú napísal sú presne jeho vizitkou. Dlhý a tajomný text, ktorý naspievaný Zagorovou je úplne famóznou skladbou, za ktorú by sa nemusela hanbiť žiadna hviezda. Hit z nej nikdy nebude, ale jej umelecká hodnota je veľmi vysoká. Ak z tohoto albume ešte zarezonuje nejaká skladba, tak šancu majú tie rýchlejšie. Je tu ich tu síce iba pár, ale stačí. Kým sa všetky vystriedajú éterom, Zagorová už určite pozbiera materiál na nový album. Potešiteľné je i to, že časovú stopu na albume Zagorová nedoplňuje modernými podobami svojich starších hitov, ako to s radosťou robí nejedna z jej omnoho mladších kolegýň. I takýmto spôsobom speváčka dokazuje, že si svojho fanúšika skutočne váži.
No a tento album nie je iba o hudbe, speve a textoch. Obsahuje i dátovú stopu so zaujímavými fotografiami, textami piesní a tiež krátkym videoklipom, ktorý zachytáva momenty pri nahrávaní albumu. Nemožno nespomenúť príjemne spracovaný booklet, ktorý obsahuje všetky potrebné veci ako sú texty, fotografie a základné informácie. Spracovaný je do pomerne hrubej knižky, za čo patrí malému vydavateľstvu, ktoré prakticky žije iba zo Zagorovej albumov iba uznanie. Nech si vraví kto chce čo chce, Zagorová si na prípravu svojho albumu vybrala zostavu kvalitných profesionálov a podľa toho ten album aj vyzerá. A pre speváčku je jasnou vizitkou toho, že tu má stále svoje miesto.

Vydavateľstvo: Multisonic, 2003
Celkový čas: 45:17

01. Navěky zústane pouze čas