Rovných 14 rokov svojej plodnej kariéry mapuje na svojom výberovom albume formácia Red Hot Chili Peppers. Na svojom konte majú štyri radové albumy, tri DVD-čka a neuveriteľných 16 hitov.

Rovných 14 rokov svojej plodnej kariéry mapuje na svojom výberovom albume formácia Red Hot Chili Peppers. Na svojom konte majú štyri radové albumy, tri DVD-čka a neuveriteľných 16 hitov. No, neuveriteľných. Zmapovaná doba je dostatočne dlhá na to, aby toľko hitov vzniklo. Kapela má za sebou i niekoľko exkluzívnych bonbónikov, vďaka ktorým sa naplno a navždy zapísali v pamäti svojich priaznivcov, ale i tých, ktorí o ich existencii nemali ani poňatia. O drogových výlevoch snáď netreba rozprávať. Ale o do ponožiek odetých penisov, čo bolo jediné oblečenie na tele formácie sa treba zmieniť, pretože, keď sa dnes povie Red Hot Chili Peppers, prv než hudba, prídu každému na um "ponožky".
Najväčšiu slávu formácia zažila po vydaní albumov Californication a By The Way. Zarytí priaznivci im síce vykričali, že sa stali príliš komerčnými a že zahodili svoje korene, ktoré predviedli na prvých dvoch albumoch Blood Sugar Sex Magik a One Hot Minute, ale kapela sa vďaka týmto albumom a hitom Scar Tissue, Californication, či By The Way natrvalo zapísala na hudobnej scéne a otvorila sa pre všetkých.
Jednotlivé obdobia formácie je možno krásne rozdeliť i pri počúvaní výberového albumu. Iné to bolo pred dvoma poslednými albumami a inak znejú Red Hot Chili Peppers v súčasnosti. Áno, istú dávku prispôsobenia sa požiadavkám trhu si všimne hádam každý. Ibaže týmto štyrom šialencom (myslené v dobrom) aj tak nemožno nič vyčítať. Zabili totiž dve muchy jednou ranou. Prispôsobili sa trochu požiadavkám a aj napriek tomu si môžu stáť za svojim. Ich hudba je dobrá a skutočne profesionálna. A hoci sa môže zdať, že niektoré pesničky na tejto výberovke sú až príliš podobné, v žiadnom prípade to neohrozí kvalitu tejto skladačky.
Zaujímavým faktom v kariére kapely je to, že ich fotografiu na booklete ktoréhokoľvek albumu by majitelia hľadali veľmi ťažko. Rovnako je to i v prípae výberu. Vo vnútri sa už pár skutočne zaujímavých fotografií nájde. Formácia Red Hot Chili Peppers zrekapitulovala istú dekádu svojej pôsobnosti a ostáva len veriť, že tento výber neznamená koniec ich hviezdnej kariéry. Pretože nepochybujem o tom, že nielen ich skutoční priaznivci sa tešia na ďalšie novinky.

Vydavateľstvo: Warner Music, 2003 (na Slovensku distribuje Forza)
Celkový čas: 66:46

01. Under The Bridge