Už od prvých taktov úvodnej skladby nového albumu Diany Krall Stop This World (Zastav tento svet) je jasné, že tento album speváčky bude úplne iný, než tie, čo robila predtým.

Už od prvých taktov úvodnej skladby nového albumu Diany Krall Stop This World (Zastav tento svet) je jasné, že tento album speváčky bude úplne iný, než tie, čo robila predtým. Je omnoho viac komornejší a džezovejší, oveľa intímnejší.
Určitý vplyv na to určite mali i nedávne udalosti zo súkromného života tejto divy, speváčky a pianistky. Nie je to tak dávno, čo sa krásna Diana vydala za jedného z najoriginálnejších a v súčasnosti veľmi uznávaných skladateľov populárnej piesne, muža meno Elvis Costello. Spolupracovali spolu tak dlho, až sa z nich stali manželia. A nemožno sa čudovať. Zdá sa, že majú veľa spoločného. Rovnaký štýl, rovnaký zmysel pre humor, inteligenciu a vraj sa zhodujú aj v sexuálnych praktikách.
Komorná atmosféra čerstvého manželstva sa preniesla i do tejto platne. Je pomalá, nostalgická, príjemná k večerom pri sviečkach, alebo pri príležitosti romantickej večere v luxusnom podniku. V niektorých miestach síce znie až príliš gýčovito, akoby vystrihnutá z americkej romantickej hrôzy, ktorá sa aj tak vždy skončí svadbou. Ale to sú len momenty.
Inak mladí manželia vytvorili perfektný album, prepracovaný do poslednej noty. Spoločne napísali väčšinu pesničiek na ňom. Len výnimočne im pomohli a na album prispeli Joni Mitchell (Black Crow) a Tom Waits (Temptation). Mená, ktoré sú istou zárukou kvality. Kapela hra absolútne profesionálne a speváčka v nich má podporu, ktorú si skutočne zaslúži.
Jednoducho riešený booklet celú atmosféru iba umocňuje. Samozrejmosťou sú texty a iba dve skromné fotografie, z toho jedna je tá titulná, kde krásna speváčka „obrába svoj nástroj“. A hra na klavíri jej ide fakt úžasne. Rovnako ako spev, pri ktorom má poslucháč miestami pocit, že počúva starú prefajčenú černošku a nie blond krásavicu. Klobúk dolu. Ak niekto hľadá album na leto, s ktorým by prežil na pláži, tento to určite nie je. Ak však na tej pláži natrafíte na „opaľovača“, ktorý vám po čase zlomí srdce, toto je ten pravý album na to, aby ste sa z toho pozbierali.

Vydavateľstvo: Universal Music, 2004
Celkový čas: 55:36

01. Stop This World