Legendárny koncertný film The Grateful Dead Movie obohatí v reštaurovanej podobe ponuku hudobných DVD na tohtoročnom predvianočnom trhu. Novinka, na ktorej by nemali chýbať ani pôvodne vynechané časti, by sa na trhu mala objaviť koncom prvej novembrovej dekády.

Kalifornská formácia, považovaná za priekopníkov psychedelického rocku, sa v októbri 1974 rozlúčila s verejnosťou sériou koncertov vo Friscu. Atmosféru v tamojšom Winterlande, dejisku týchto vystúpení, sa v priebehu uplynulých dvoch rokov pokúsili zachovať a preniesť do súčasnosti tvorcovia nového DVD.

Pôvodný koncertný film The Grateful Dead Movie (1977) je považovaný za míľnik koncertnej filmovej produkcie. V dedičstve slávnej formácie sa zaradil po bok legendárnych živých nahrávok - dvojalbumu Live/Dead z roku 1970 alebo trojalbumu Europe ´72. V reštaurovanej podobe, ktorá obohatí trh pri príležitosti 30. výročia spomínaných rozlúčkových koncertov, bude mať záznam nielen kvalitnejšiu obrazovú, ale aj zvukovú zložku. Diváci si budú môcť vybrať z troch audiostôp. K dispozícii bude aj odborný komentár.

Na druhom disku dvojkompletu dostanú zberatelia 95 minút doteraz nepublikovaných koncertných záznamov známych skladieb ako Dark Star, Sugaree, či Scarlet Begonias, viacero krátkych dokumentov, reklamný šot z roku 1974, ale aj rozhovory a fotografie členov skupiny. Celkove viac ako päťhodinový materiál DVD doplní 24-stránkový farebný booklet, súčasťou ktorého bude aj zaujímavá esej.

Zdroj: TASR