Koniec roka je vždy obdobím, kedy sa bilancuje, a takisto je vždy najvhodnejším obdobím na vydávanie albumov najväčších hitov. A hoci sa každý rok zdá, že takúto výberovku už má každý spevák a žiadna sa neobjaví, opak býva pravdou.

Traja macovia, pôsobiaci pod značkou Maxim Turbulenc, sú na scéne už neuveriteľných desať rokov, a to je skutočný dôvod na rekapituláciu. Za tých desať rokov vydali neuveriteľných deväť zlatých albumov a navyše jedno DVD. Kvalitná štatistika na kapelu, ktorá vznikla zo zábavy, a samotná trojica nedúfala vo väčší úspech a dlhé trvanie. V čom tkvie čaro tejto trojice? V jednoduchosti.
Hudbu nikdy nebrali vážne a na scéne sú viac – menej pre zábavu. Dokážu si urobiť srandu nielen zo svojich kolegov, ale i zo seba, čo je pre nich veľké plus. Odborníci síce ohŕňajú nosy, ale národ je v extáze. A o to tu predsa ide. Veď čo by to bolo za svadbu, či pravú dedinskú tancovačku, keby tam nezazneli Maxim Turbulenc? Nuda. Tak čo tam po akýchsi samozvaných odborníkoch? Hlavne, že sa národ baví.

Dvojalbum najväčších hitov tejto formácie je unikátnou ukážkou toho, čo všetko dokáže vyprodukovať (a častokrát potiahnuť) jedna veselá trojica. S hitmi sa roztrhlo vrece a tak nečudo, že sa ich na albume objavilo neuveriteľných tridsaťpäť. A samozrejme, nemôžu chýbať bonusy. Je ich päť, pričom štyri sú riadne regulérne pesničky, a celý album nakoniec uzatvára viac než osem minútový megamix. Spomínané novinky sú samozrejme opäť prevzaté skladby, ale komu to prekáža? Dôležité je, aby sa poslucháč bavil a nenudil sa. A o to sa kapela jednoznačne dokázala postarať. Dobrá nálada tu dominuje.
Až na pár skladieb, kde sa trojica hrá na ťažkých raperov (a moc im to nesedí) sú na albume dynamické, rýchle a príjemné skladby. Samozrejme, príjemné. Je totiž dôležité postaviť sa k tomuto albumu pozitívne a nevnímať ho ako dielo, ktoré má nekonečnú umeleckú hodnotu. Lebo ju nemá.
Maxim Turbulenc však treba vnímať ako o tri triedy lepší Senzus. Ich produkcia sa na rozdiel od slovenských kolegov dá aj počúvať a nie je tak okato gýčová. K tomuto albumu netreba viac dodávať. Je určený rovnako všetkým priaznivcom kapely, ktorí majú všetky ich doteraz vydané albumy ako aj tým, ktorí zachytil hity ako Jede jede mašinka, Mraveneček a mnoho ďalších a chceli ich mať pekne pohromade. Vzhľadom na to, že ide o dvojalbum, dalo by sa to nazvať príjemnou zábavou na druhú. Profesionálne k celému dielu pristupovalo i samotné vydavateľstvo. Dokonca mám pocit, že sa Maxim Turbulenc dostalo väčšej pozornosti ako iným umelcom, ktorí v tomto roku vydali svoje najväčšie hity.

Profesionálny prístup je najviac viditeľný na booklete. Je pripravený ako komiks, ktorého hrdinovia pochádzajú z pesničiek formácie a cestou vlakom prežívajú neuveriteľné dobrodružstvá. Fotografií je v albume málo, ale na druhej strane nechýba kompletná diskografia a pri jednotlivých pesničkách je vždy uvedené, z ktorého albumu pochádzajú. Všetko pohromade a hlavne prehľadné. Takto by mala vyzerať skladačka najväčších hitov. Kvalitná po každej stránke – hudobnej i vizuálnej.
Jedinou nevýhodou je boj proti kopírovaniu, vďaka ktorému majú niektoré prehrávače problém s rozlúštením stopy na CD a neprehrajú ho. Inak je to na vysokej úrovni. Tak príjemnú zábavu.

Vydavateľstvo: EMI/Monitor, 2004
Celkový čas: CD1: 66´06´