Mohlo sa celkom pochopiteľne zdať, že Laura aj spolu so svojimi tygrami už odišli na zaslúžený dôchodok. Nemožno sa čudovať. Časy najväčšej slávy majú už dávno za sebou.

Mohlo sa celkom pochopiteľne zdať, že Laura aj spolu so svojimi tygrami už odišli na zaslúžený dôchodok. Nemožno sa čudovať. Časy najväčšej slávy majú už dávno za sebou. Albumy už nevydávajú tak intenzívne ako kedysi. A ak aj niečo vydajú, tak už to dávno nie je to, čo bývalo. Keď ešte na začiatku prišli so svojím ska umením (u nás takú hudbu robí Polemic), bolo to na domácej scéne niečo nové. Dnes už tá iskra akoby vyhasla.

Albumu chýba akýsi záchytný bod. Miesto, ktoré by to všetko rozpumpovalo a dokázalo, že to má istú silu. Tá sila chýba. Karel Šucha ako vodcovská postava celého projektu jednoducho sklamal. Ale iba v tom prípade, že očakávate tú starú Lauru. Pokiaľ sa k albumu dostane niekto nezasvätený, môže sa celkom pobaviť. Dokonca tu možno objaviť i niekoľko potenciálnych hitov. Tým najisteším je titulná skladba Vyškrábu ti oči.
Vladislava Svobodová, ktorá na poste speváčky, či hlavnej vokalistky, či ako to majú vlastne v takýchto početných kapelách podelené, celkom dobre zastúpila Ilonu Csákovú, ktorá v tejto formácii kedysi začínala svoju kariéru. Hlasovo sú si tak blízke, že je miestami ťažké rozoznať, ktorá z nich vlastne spieva. Csáková totiž prijala hosťovanie v dvoch pesničkách na tomto albume. Nie, na vrchol hitparád ju to určite nevráti, ale ide o celkom slušný pokus.
Na druhej strane si však dovolím tvrdiť, že Svobodová je dokonca o triedu lepšia speváčka, než bola Csáková. Zatiaľ čo Ilona bola intonačne monotónna a pieseň o rozchode zaspievala rovnako ako pesničku o mletom korení, Svobodová sa snaží. Snaží sa pochopiť texty a svoj spev im prispôsobiť. Takže pesničku o tom, že zabije svojho bývalého, ktorý ju odkopol pre inú, zaspieva s väčšou dravosťou, než pesničku o naivnej blondíne. Za to jej, a celému albumu, patrí veľké plus. Svobodová vlastne celý projekt ako – tak zachránila. Inak je to totiž dosť veľký smútok.
Ak by som si pred rokmi vedel predstaviť Lauru spolu s tigrami na záhradnej párty, dnes mi táto predstava skôr vyvolá úsmev na tvári. Laure totiž došiel dych. Karel Šucha je autorom väčšiny skladieb, (hudba i text) a bohužiaľ, je tu cítiť, že jeho skladateľský potenciál zaspal niekde na rozhraní rokov 1989 – 1990. Odvtedy je to rovnaké a neoriginálne. Tak po textovej ako i hudobnej stránke.
Na kvalite nepridá ani booklet. Ono to síce malo byť originálne. Maľované postavy jednotlivých členov kapely sú neopozeraným elementom na domácej hudobnej scéne. Ale kde sú texty? Pridať viac strán v prípade, keď sa množstvo sponzorov tohto albumu ledva vtesnalo na jednu stranu bookletu, by predsa nemal byť problém. V tomto prípade však bol. Bohužiaľ, Laura už mala na svojom konte omnoho lepšiu produkciu. A to je problém. Pretože už naveky sa od nich bude očakávať niečo omnoho silnejšie, než je materiál na tomto albume. A mám pocit, že nech tvoria koľko chcú, nič prevratné už neprinesú. Škoda. Majú na viac.

Vydavateľstvo: Monitor/EMI, 2004
Celkový čas: 56:06

01. Nezavolám